Het zonnige Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Het zonnige Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Het zonnige Sydney

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Januari 2009 | Australië, Sydney

Halle mensen van het goeie leven,

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke berichtjes, smsjes en weet ik veel wat. Ik ken niet iedereen terug sturen, mailen, want tja ben nu eenmaal een backpacker..

Maar goed, zo te zien was iedereen erg benieuwd naar mijn vervolg dus komtie:

9 januari (vrijdag)

Vandaag hadden we de regeldag. Eigelijk niet zo heel erg boeiend, maar wel ff belangrijk dat er een aantal zaken op een rijtje werden gezet, zoals ziekenfonds, bankpas en weet ik veel wat. Nou na dat konden we zelf ff lekker in het park wat eten en drinken, was wel gezellig. Daarna weer terug naar 't hostel. (weet eigelijk niet meer precies wat er allemaal is gebeurd, is alweer zo'n tijd geleden). Oja Richard kwam 's avonds ook nog naar mijn hostel toe. Was echt super leuk om hem te zien. Je ziet niet elke dag een Kattuker aan de arre kant van de wereld! Heb veel handige dingetjes van hem te horen gekregen wat ik wel en niet moet doen dus dat is wel top.

10 januari (zaterdag)

Vandaag moest ik er alweer vroeg op namelijk al om 06:15, want volgens mij moesten we al om 7:00 in de bus zitten naar de Blue Mountains... ik had dus maar 3 uur en een kwartier geslapen dus dat wordt een top dag.. We reden met een zooitje Nederlanders door het Olympische dorp. Echt leuk om te zien, al die stadions zo bij een.. Daarna naar de Blue Mountains gereden. Joh bergen wat je daar ziet.. 360 graden natuur.. Uiteraard waren wij allemaal lekker de toerist aan het uithangen en van elk boompje moest een foto gemaakt worden. (foto's volgen nog)... We zijn toen daarna naar de 3 sisters geweest (3 rots achtige dingen.. ). Daarna met een klein groepje naar beneden gelopen.. Stijl dat het was, men echt lachen.. en ondertussen genieten en kijken waar je liep.. Eenmaal (1 uur later) zijn we met het stijlste treintje ter wereld naar boven gegaan.. dat was super. Echt een aanrader jongens!.. Na de Blue Mountains zijn we weer terug gegaan naar 't hostel en zijn we uit eten geweest in zo'n backpackers cafe.. je koopt een drankje en krijgt een hele maaltijd gratis.. nou top toch..

11 januari (zondag)

Oe deze dag zou het vet warm worden. En aangezien er een trip met de boot naar een strandje op het programma stond had iedereen er wel zin in, die mee zou gaan. Oja bij de haven kwam ik nog zo'n Aberigenal tegen.. (zie je overal trouwens).. maar ja ik op de foto met die gasten, ondertussen zij muziek maken. haha was wel grappig.. Ook nog een praatje met ze gehad, lekker oppervlakkig en standaard, maar wel lachen. Daarna naar 't strandje gevaren, was echt een top strandje. Ben wel lekker verbrand, maar ach.. trekt wel weer bij denk ik dan.. Ik heb trouwens voor Gert Jan van Rhee een foto gemaakt (dus als je het leest.. bij deze)... Na dat dagje strand weer terug met de boot (die 1 uur vertraging had) en daarna douche en hoppa klaar maken om weer uit eten te gaan en uiteraard gelijk door te gaan naar een een of andere kroeg. Wel gezellig natuurlijk, maar heb het niet laat gemaakt, was moe haha..

12 januari (maandag)

Na lekker uitgeslapen te hebben (voor mijn gevoel), en een ontbijtje naar binnen gewerkt te hebben belde Richard. We zijn toen beetje de stad in gegaan en 't park. Was wel gezellig.. En ja omdat ik vanaf vandaag alles alleen moet gaan doen (voorgaande dagen waren georganiseerd door Australian Backpackers) moest ook het eten verzorgd worden. Bij Richard heb ik toen mijn eerste Backpackersfood naar binnen gekregen: Noodles.. was wel ff lekker.. Gelukkig maar, want ik zal dit 't komende half jaar vaak eten. 's avonds gingen we Pasta maken. Eerst ff de goedkoopste merken uitzoeken en toen de algemene keuken van mijn hostel (G'day) in. Het was lekker, dus dat ga ik vaker maken en dat voor maar $1.30 (65 eurocent) Daar teken ik wel voor hoor!!... Zo toen zat ook dit dagje er weer op.. gaat nu al snel joh de tijd..

13 januari (dinsdag)

Vanochtend weer soort van uitgeslapen. 2 nieuwe kamer genoten gekregen ff hallo gezegd en toen de stad in. Moest nog wat dingen regelen en dan heb ik dat maar gedaan. Ook gelijk maar even m'n hostel betaald voor de komende tijd. Verder even wat tourtjes bekeken voor het komende half jaar die wel aantrekkelijk leken. Toen even in het park gezeten lekker beetje zitten chillen. Mensen kijken en vrienden gemaakt haha.. En nu zit ik dan weer achter internet m'n verhaaltje te typen.

Zo het zit er weer even op voor nu.

Morgen ga ik naar the Hillsongs Church, lijkt me echt zo gaaf het in 't echt te zien, schijnt zo groot te zijn niet normaal meer. Zoveel van gehoord enzo.. dus daar horen jullie nog wel het fijne van..

Tot snel, vanuit het zon overgote Sydney


Oja voor de mensen die het leuk vinden om een kaartje te sturen (wat ik natuurlijk super leuk vind) dan ken dat naar het volgende adres:

Anne van Duijn, Woodduck mail 1129
153 Forbes Street
Woolloomooloo
NSW 2011
Sydney


  • 13 Januari 2009 - 07:22

    Pa:

    't Is fantastisch

  • 13 Januari 2009 - 07:33

    Arenda:

    Je ziet ut, ook vanuit Arnemuiden blijven mensen je in de gaten houden. En k zou best een beetje zon van je willen lenen hoor.
    Have fun!

  • 13 Januari 2009 - 08:18

    Laurens:

    Hej Anne,
    Wat ben ik Jaloers zeg! Wat een supergave verhalen weer!
    JE hebt al van alles gezien en dan ben je er nog maar een week, moet je nagaan!
    Ik vind het echt super om zo wat van je te horen, kunnen we je een beetje in de gaten houden he!
    En dat laatste he...dat had je niet moeten zeggen! JE gaat gewoon naar HILLSONG CHURCH! Dat is echt sow super stoer! Daar wil ik alles over weten!
    Veel plezier weer verder!

    Groetjes,
    Laurens

  • 13 Januari 2009 - 08:50

    Mam:

    Goeie smorgens Anne(voor jou al weer avond)Je bent weer lekker bezig zo. Mis je mijn gehaktballen al? Nou meid veel plezier. knuf mam

  • 13 Januari 2009 - 08:57

    Maaike:

    Annie!

    Wat gaaf allemaal zeg! En cool dat je ons zo goed op de hoogte houd, je maakt ons alleen wel verschrikkelijk jaloers:P
    Veel plezier meid!

    Kus Maaike

  • 13 Januari 2009 - 09:04

    Eva, Manon & Jorieke:

    Anneee!!!

    We lezen met een grote glimlach jouw stukje. Zoals altijd: we horen het je zeggen!:D Top hoor. Klinkt goeeed! En ooohhh ik (Jorieke) ben benieuwd hoe de Hillsong church is!!! Weet je hoe gaaf!!! We horen er wel van:D

    Liefs van ons!
    xxxxxxxx

  • 13 Januari 2009 - 09:34

    Mark:

    anne het klinkt wel zeker leuk wat je allemaal doet. Lekker van de natuur genieten en uiteraard veel vrienden maken wat jouw wel snel lukt:)
    en zoals de rest ook allemaal zegt ik wordt er helemaal jalours van ^^

  • 13 Januari 2009 - 11:42

    Gerdien:

    Heee anne!

    super om alles te lezen! geniet maar lekker van alles

  • 13 Januari 2009 - 12:59

    Marcus:

    ey anne:D

    egt gaaf al die dingen die je doet daar!hier is het weer het typisch nederlandse weer namelijk bewolkt en soms wat regen!

    nou ben je nog aangehouden door de douane daaro? en hoe was het met die jacki chan in hong kong?

    gaaf joh dat je morgen of straks voor jou naar hilsong gaat lijkt me ook wel leuk om heen te gaan!maak paar foto's;)

    niet te veel eten he en niet te veel bier achterover slaan!

    maak er een mooie tijd van en geniet van alles wat er op je pad komt!

    groetjes Marcus

  • 13 Januari 2009 - 13:21

    Kimberley:

    Anne!
    Wat gaaf zeg allemaal!
    En veel plezier morgen in de Hillsong Church!! Lijkt me super gaaf!!!
    Nou, ik wacht vol spanning op je volgende verhaal!
    xxx

  • 13 Januari 2009 - 15:04

    Gert-Jan:

    Tuurlijk lees ik het ;) Trouwe lezer hor, vind altijd wel tof om zulke dingen te lezen =D
    En wil even weten wat ik als ik daar ooit naar toe ga wel en niet moet doen =D

    We spreken elkaar vast wel weer ;)

    kus

  • 13 Januari 2009 - 16:23

    Liselotte:

    ooo ann als ik al die verhalen hoor wordt ik echt jaloers!!! gaaf man morgen Hillsong Church! veel plezier nog!
    xx

  • 13 Januari 2009 - 17:31

    Marie:

    Blij voor je dat je nieuwe kamergenoten hebt! ghe ghe!
    Ow ja! NIEUWS!
    Het is weer ens gaan regenen hier... nu ben ik nat:(

  • 13 Januari 2009 - 21:47

    Mariette:

    Heey Anne!

    Leuk om te lezen dat je het ook zo naar je zin hebt!
    Je zit bij mij om de hoek haha, ik zit in de darlinghurstroad.
    Nou geniet ervan meid. En ehm... zou je niet naar NZ gaan??

    Groetjes!!

  • 14 Januari 2009 - 05:17

    René Tol:

    Ik ga niet alles lezen hoor, ik weet het allemaal toch al lekker haha.

    Die kerk, wat leuk he!
    Spreek je nog wel straks.

    X René


  • 14 Januari 2009 - 11:59

    Ingeborg:

    Hey An!
    Ik heb gister de meiden verteld van je reis enzo. Ze hyven met je, ze chatten, ze vergeten je niet! Kaartje komt eraan :D
    Veel plezier en geniet! Factor 50 smeren hè???
    X Ingeborg

  • 14 Januari 2009 - 14:08

    Olga Knetsch :

    Hoi Anne,
    Hoorde van Richard dat je goed ben aangekomen in Sydney en dat je het cadeau goed heb overgebracht. Top, Thanks!
    Moest ff zoeken naar je site. Je was die avond bij me ouders weg, en toen waren ze je adres vergeten te vragen. Maar ik zal het doorgeven. gaan ze je ook in de gaten houden :)
    Nou, Have Fun, en geniet er van!
    gr Olga (zus van Richard)

  • 14 Januari 2009 - 16:53

    Rosalie Van Tilburg:

    Hoihoii!!
    klinkt helemaal super daar, volgens mij hou je het daar wel een half jaartje uit!
    Heb van de week m'n backpack ook aangeschaft, ik zal jouw indeling een beetje aanhouden.. die klonk handig namelijk :)
    en mis je het koude NL al een beetje?

    Heel veel plezier nog, we'll keep in toch!

  • 15 Januari 2009 - 15:23

    Linda:

    Anne, je maakt me steeds meer jaloerser!! (is dat nederlands? volgens mij niet.) Al die verhalen van jou sjonge jonge! echt vet! zal niet altijd reageren, maar lezen doe ik ze wel hoor! Geniet van Australië:) Ciao! X

  • 16 Januari 2009 - 16:23

    Dionne Van Den Berg:

    hey lieve anne,
    hoe is het nou in het zonnige australie??
    bij ons is het best!!
    sander is de hele tijd met mijn spelletje op zijn ds aan het spelen!!:P
    Ik mis je!!!!!
    xxxjes dionne ook de groeten van gera en me vader

  • 16 Januari 2009 - 17:39

    "tante" Marian:

    Tjonge ik zou zo met je willen ruilen! Lekker warm weer en een heel mooi land!
    Ik ben benieuwd hoe je het hebt bij de Hillsong Church. Wij kennen iemand die daar een tijdje gebivakeerd heeft.
    Nu een lieve groet ook van Rein.

  • 17 Januari 2009 - 03:47

    Arenda:

    Ahum, t is geen ramp of zo, of iets onoverkomelijks. En eigenlijk ook niet zo belangrijk, want eigenlijk is het wel bekend. Maar t is iets wat jij dus wel kunt veranderen, t is iets waar ik me al heeeeeel lang aan zit te ergeren (hoe lang zit je daar nu?) En daarom is het iets waar jij toch echt even wat aan moet doen.
    Als je dat kunt, als dat mogelijk is....
    Want wat als ik je reissite open, wat zie ik dus elke keer weer?

    Wat is je huidige lokatie?
    Nah als ik dat waarbenjij gebeuren moet geloven, ben je gewoon in Katwijk, Nederland.
    En nou ben ik helemaal in de war. Ik kan het niet even komen controleren, of je daadwerkelijk wel weg bent uit t Kouwe Kikkerland. Of je daadwerkelijk wel zit in die voormalige gevangenis.
    Foto s zie ik ook al niet, dus volgens mij brabbel, o nee sorry, krabbel je maar wat. :-p

    Ik wil bewijzen!!!!

    grrr
    xxx
    arenda

  • 17 Januari 2009 - 09:32

    Anjo:

    Heyyy Ann!

    Klinkt vet zeg:D:D Heeeel veel plezier nog! en leuk dat je ons zo op de hoogte houdt!

    xx

  • 20 Januari 2009 - 02:43

    Arenda:

    Zo lekker hoor, kan tegenwoordig weer slapen. De achterdocht is verdwenen en de verwarring is ontward.
    Mn nichie zit in woord en beeld in Australia.
    Dus da zit goed
    xx

  • 20 Januari 2009 - 13:56

    Pien En Dirk-Arend:

    Groetjes uit Katwijk en doe je een beetje voorzichtig daar? Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 18243

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: