Sneeuw (!!).. Zon (35 C).. Regen (heel veel).. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Sneeuw (!!).. Zon (35 C).. Regen (heel veel).. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Sneeuw (!!).. Zon (35 C).. Regen (heel veel)..

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

26 Maart 2009 | Australië, Sydney

Goeie 's morgens allemaal..

Zo na een maandje zal ik dan eindelijk weer een verhaaltje typen hier op de site.. Aangezien ik ondertussen al zoooveeel nieuwe dingen heb meegemaakt de afgelopen tijd zal ik maar gauw beginnen..

Maarrr eerst wil ik iedereen nog even bedanken die zo af en toe mailtjes sturen... smsen, bellen, of post sturen (!!!).. en noem maar op! Echt super leuk vind ik dat en ik zou zeggen vooral blijven doen, want waardeer het echt heel erg!!

Oja het zal niet zoo uitgebreid worden als voorgaand verhaaltje, want ik loop nu al ruim 1 maand achter met mijn dagboek (waar ik natuurlijk normaal gesproken elke dag in schrijf, behalve laatste maand,.. ik weet het slecht slecht slecht... ).. Dus ik moet alles weer even naar boven halen wat ik heb gedaan, hopelijk gaat het lukken, maar dat merken we vanzelf wel!


25,26,27,28 februari

Tja daar zit je dan met je goeie gedrag. Netjes te vervelen in het grootste hostel ter wereld: Discovery hostel.. 700 bedden, 10 persoonskamer ZONDER ramen.. airco die het niet doet en de doucheputjes zaten nog vol met hetzelfde haar van 5 dagen ervoor.. keuken te smerig voor woorden. Nja je merkt het al.. hier ga je je echt niet goed voelen.. en dat is ook precies wat ik deed. Had echt zo'n dip joh. Net 2 dagen uit het mooie onvergetelijke natuurlijke rustige Nieuw Zeeland, kom je ineens in zo'n miljoenenstad. Na een paardagen niks gedaan te hebben was ik het behoorlijk zat. Na 3 dagen heb ik toen maar uit "wanhoop" een ticket naar Tasmanie geboekt... Oja ik ben trouwens in Melbourne ook nog naar dat sportgebeuren geweest. Waar al die tennisbanen zijn waar elk jaar de Australian Open wordt gespeeld. En Cricket stadion. Was wel lache om te zien.. groot joh.. men.. m'n leste dagje Melbourne heb ik met een Japannertje doorgebracht. Was wel een lache iemand. We hebben beetje door de stad geslenterd en ons vermaakt. 26 januari opa nog gebeld omdat hij jarig was, was wel weer ff super leuk om ze gesproken te hebben!! Hadden ze ook weer een teken van leven van me (wat doe ik die mensen toch aan door hier aan de arre kant van de wereld te gaan zitten).. Maar goed.. 28 januari heb ik eindelijk Melbourne verlaten. Het is niet echt mijn stad dat ken ik jullie wel vertellen. Maar ja dan weet ik dat ook weer toch?!

Op het vliegveld van Melbourne kwam ik 2 Duitsers tegen (Mark en Alex). Ze gingen ook naar Tasmanie toe en sliepen in hetzelfde hostel (dacht ik).. Nja wij een taxi gepakt van 't vliegveld in Tasmanie naar 't hostel.. Bleek ik dus helemaal niet ingeboekt te zijn in het hostel.. En tja 't was al half 1 's nachts dus niemand was in 't hostel die dat kon regelen. Dus ik nog 1x goed kijken op mijn voucher bleek ik dus in het verkeerde hostel te zitten.. lekker slim weer van mij.. dus midden in de nacht nog heerlijk in de regen door Hobart (hoofdstad tasmanie) gelopen. Was helemaal verdwaald joh. Dan maar naar een zwerver toe gaan en de weg vragen.. gelukkig wist die waar het hostel (waar ik geboekt had) was.

1,2,3,4,5,6,7 maart

De eerste nacht heerlijk uitgeslapen en daarna beetje de stad verkend. Het was zondag dus alles was dicht, wel jammer maar is niet ars.

2 maart begon mijn tour: Super Six.
6 dagen lekker onder de pannen dus dat was wel top. Ik zou het hele eiland gaan bezichtigen met een busreisje.. De eerste dag zijn we naar Port Arthur geweest. Hier werden vroeger de gevangenen gedumpt. het is echt een heel dorp als je daar bent. Alles zag er wel geruineerd uit, maar vond het wel indrukwekkend om er doorheen te lopen. Het wordt ook wel: "the hell of earth" genoemd. Nou en dat zag je wel terug!!!

We sliepen weer in Hobart. Daar heb ik in het hostel 2 Nederlanders "leren" kennen. Broer en zus die samen aan het backpacken waren. Wist niet eens hun naam, nooit wat uitgewisseld (mail, mob nr. etc.).. Maar goed op hun kom ik later terug.

dag 2… 5:30 ging het wekkertje. Snel warme kleren aangetrokken en toen de rotsen opgeklommen. Dit alles om de zonsopgang te bekijken. Zou eerst met nog een paar gaan kijken, maar die hebben allemaal afgezegd omdat ze het toch te vroeg vonden en zo lekker in bed lagen. Echt joh die zonsopgang was heel erg mooi om te zien. Op het moment dat de zon tevoorschijn kwam, hoorde ik het liedje: “Morning has broken” van Cat Stevens uit mijn Ipod. Nou beter ken het haast niet toch.. Na een half uur genoten te hebben ben ik weer naar ‘t hostel gegaan voor te ontbijten en daarna door te rijden met de groep naar Wineglass Bay. Nou mensen als jullie die foto's daarvan zien. Ziet er heel indrukwekkend en heel mooi uit. Blauwe zee.. mooi strandje.. uitzicht vanaf de rotsen.. alles was mooi leuk en aardig... wat had ik: regen, wind, bewolking, kouwe temperatuur.. en alles wat je nog maar meer tegen ken hebben. Helaas pindakaas.. Daarvoor hadden we trouwens nog in Freycinet NAtional Park gelunched... met regen.. pff... Aan het einde van de dag op naar Bicheno (waar we die nacht zouden slapen)

Dag 3.. Vandaag zouden we naar Launceston rijden. Voordat we daar aankwamen zijn we nog naar de Bay of Fires geweest. Dat was ook super! hele grote rotsen langs het strand die oranje van nature zijn. Was wel heel mooi om te zien. Heb ze ook nog beklommen (die rotsen) en uiteraard de nodige foto's gemaakt. Trouwens dat strandje was ook wel een paradijs hoor ken ik jullie vertellen.. maar de foto's volgen (ooit) nog. Daarna zijn we doorgereden naar St. Columba Falls. Eerst hebben we een stuk door het regenwoud moeten lopen en daarna kwamen we dan bij die watervallen uit. Helaas regende het behoorlijk nat en waren we lekker doorweekt. Dus daarna weer snel die bus in en op naar Launceston.

Dag 4.. Eindelijk gingen we naar de Credle Mountain. Dit is zegmaar een nationaal park waar veel bergen zijn en een aantal wandelroutes. Ik heb toen gekozen om 6 uur te gaan wandelen. Aangezien ik alleen maar met “luie” mensen in de bus zat (die “maar” 3 uur gingen wandelen, rond Dove Lake), was ik de enige die deze lange wandeling ging doen. Ik dus netjes een kaart kopen en op naar Marion’s Lookout. Eenmaal boven op de berg liep ik zomaar in de SNEEUW. Dus jaja.. ook sneel voor van Duijn. Het was trouwens wel super koud geworden, maar dat is wel logisch denk. Even een paar foto’s gemaakt en toen weer hoppa naar beneden gelopen. Daarna heb ik nog een paar andere routes gedaan. Heb trouwens heel veel Wallabies gezien en heel veel Wombats. Ik hoorde dat je die beesten (Wombats) echt bijna niet tot nooit ziet. Dus ik had gewoon heel erg veel geluk. Dat was wel super gaaf natuurlijk.
Na een vermoeiende dag heerlijk nog met Jess (Londen) en 2 andere Engelse buiten gezeten en toen maar naar bed gegaan.

Dag 5.. Vandaag zijn we naar een ander stukkie van Tasmanie gereden, namelijk Montezuma Falls. We moesten eerst een tijdje lopen door het regenwoud en dan daarna kwam je dan bij super mooie watervallen. Aangezien ik die vorige dag in de Credle Mountain behoorlijke blaren had opgelopen in m’n schoenen heb ik deze wandeling geheel op mijn slippers gedaan. Moet je ook een keer meemaken toch haha.. Nja die watervallen aan het eind van de wandeling vielen opzich wel mee.. was wel leuk om te zien. Daarna weer door het regenwoud terug gelopen.. Oja daarna zijn we naar de duinen geweest genaamd: “Henty Dunes”. Dit waren hele grote zandvlaktes en dan met duinplantjes enzo.. Kreeg gelijk weer het Kattukse gevoel weer helemaal terug. ‘t zag er namelijk precies zo uit als onze duinen. Nja een uurtje moesten we weer de bus in om zo op tijd in het plaatsje Strahan te zijn. Hier ff eten gekocht en met een paar gegeten en daarna weer het bedje opgezocht.

Dag 6.. M’n leste dagje van de tour. We zijn eerst naar Franklin River geweest. Ik ken het alleen niet meer even voor me halen wat dat nou was (heb ook zoveel meegemaakt en gezien de laatste tijd.. sorry).. Daarna nog naar Lake St. Clair. Dit weet ik nog wel. Dit is het diepste meer van Tasmanie. Opzich niet zo heel bijzonder, want je ken niet zien hoe diep het is natuurlijk, maar het uitzicht was uiteraard grandioos mooi!!! Helaas moesten we weer snel de bus in om zo nog de Russell Falls te kunnen zien. Na weer een stukje door het regenwoud gelopen te hebben (mooiste regenwoud tot nu toe, al zeg ik hetzelf), kwamen we bij een hele mooie grote waterval. Natuurlijk veelte veel foto’s genomen maar dat maakt niet uit!!.. Na de Russell Falls zijn we weer terug naar Hobart gereden waar het tourtje eindigde. Van iedereen afscheid genomen en toen weer een hostel gezocht in Hobart.
‘s avonds nog wel met Jess uit eten geweest bij de Pizzaria aan de Hobartse Haven. En daarna toch maar weer ‘t hostel opgezocht.

8,9, 10, 11 maart
Deze leste 4 dagen heb ik beetje doorgebracht in Hobart. Aangezien het een beetje koud was. Nja koud. Rond de 19 graden. Ben ik toch maar de stad ingedoken voor wat kleren te kopen. En dan met name een lange broek. Ik had namelijk helemaal geen lange broeken mee.. lekker stom maar weer. Maar goed. Verder nog een beetje met m’n hostelgenootjes opgeschoten en leuke dingen gedaan. En de 11de zat Tasmanie er alweer op voor mij!! In de bus naar het vliegveld kwam ik het Japanse meisje (waar ik in Melbourne mee ben opgetrokken) . Dus met haar naar Sydney gevlogen. In het vliegtuig ondertussen Japanse les gekregen. En ja nu ken ik m’n naam in het Japans schrijven. Jaja toch nog wat geleerd joh hier in Australie.

12 – 26 maart
Zo ff een korte samenvatting van m’n tripje in Sydney. Opzich niet zo heel veel gedaan. Ja gratis naar het Aquarium geweest , had ik weer van Richard geleerd. Verder beetje rond gehangen. Eigelijk niet zoveel bijzonders gedaan. Strandjes bezocht enzo om de warmte te ontvluchten.. Op Manly’s Beach kwam ik toen ook nog zomaar ineens die 2 Nederlanders tegen, die ik in Tasmanie gezien had .. Nu weet ik trouwens wel de namen: Linda en Bernard. Eigelijk de rest van de tijd met Broer en zus opgetrokken.. zo om de dag denk… Was echt super leuk en gezellig…
Vanaf morgen heb ik een auto gehuurd samen met Linda, we zullen met z’n twee’tjes de hele oostkust gaan doen in een maand. Dus dat wordt wel lache denk, aangezien ik ook aan de “verkeerde” kant van de weg moet rijden.. pff.. zie er nu al tegenop.. maar gaat goedkomen.. als het goed is… Bernard gaat volgende week al weer naar Nederland, want zijn trip zit eral weer op hiero in Australie..

Misschien is dit niet zo’n leuk verhaaltje geweest als voorgaande keren, maar heb gewoon niet zoveel tijd om te typen en liep al een maand achter.. en wilde jullie toch nog even snel op de hoogte houden..
Volgende verhaaltje dat jullie te lezen zullen krijgen zal wel weer wat leuker zijn, hopelijk… Dat zal dan gaan over de oostkust.. en aangezien ik daar ook heel veel zal gaan beleven als het goed is, zal dat ook weer een lang verhaal worden.. met foto’s denk..

Oja vele vroegen ook nog het adres om post te sturen dus die zal ik ook nog wel een keer geven!!.. Vind het altijd super leuk om iets van het thuisfront te krijgen..

Nou mensen heel veel liefs uit het nog steeds warme en zonnige Sydney…
Anne van Duijn, Woodduck mail 1129
153 Forbes Street
Woolloomooloo
NSW 2011

  • 26 Maart 2009 - 02:14

    René:

    Anneeeeeeeeeee,

    Ik heb zelf 2,5 week in de Discovery gezeten en ik vond het helemaal top! Haha, onze douches waren gewoon schoon en tsja, ik kook zelf toch nooit... Maar ik kan gerust gegrijpen dat je na NZ dan een beetje in een zwart gat valt. De stad Melbourne vond ik trouwens ook top, leukste tot nu toe. Maarja, ik was daar ook met een bekende dus dat scheelt ook wel.

    Dus wel genoten in Tassie? Ik had ook die pech met Wineglas Bay, heb een foto met m'n jumper aan en muts op.

    En waar blijven jou foto's nou?? Ik ben benieuwd zie je. Zet hem op en veel plezier nog.

    X René

  • 26 Maart 2009 - 07:13

    Pa:

    Is mijn Visacard al geplunderd?

  • 26 Maart 2009 - 08:05

    Mam:

    Ha anne!!lekker bezig daar down under!
    Nou ik heb je ZOAcollecte wijkje al gelopen hoor.Goeie reis en....kijk uit he! knuf mam

  • 26 Maart 2009 - 08:50

    Maaike:

    Annie!!!

    Nou ik vond het een top verhaal hoor! Pff wat maak jij toch gave dingen mee zeg!
    Oostkust schijnt echt super vet te zijn!!!

    Nou veel plezier meid en ik spreek je snel weer!

    Dikke kus

  • 26 Maart 2009 - 15:11

    Puck:

    hey

    je maakt wel heel wat mee lees ik zo wel weer!
    we moeten echt even afspreken hoor als je terug bent:P

    xx

  • 26 Maart 2009 - 15:17

    Sander H:

    Hey An, leuk om weer zo'n verhaal te lezen! Baal ervan dat ik niet zoiets gedaan heb, alhoewel zou Australie niet de perfecte plek voor mij zijn :P Ik neem aan dat we, als je weer thuis bent, je alle foto's, ja écht alle foto's, laat zien he!

    X San

  • 26 Maart 2009 - 15:55

    Esmee:

    Anne voetbalmaatje!
    ik vind je verhalen echt super leuk om te lezen!
    wel respect voor je hoor! 6uur gelopen! hou houd je het vol!
    hahaha. ik zie dat je het naar je zin hebt daar en ik spreek je snel weer he! het is al erg lang geleden!
    geniet ze! en heel weer thuiskomen he?!

    xxjezambia voetbalmaatje

  • 26 Maart 2009 - 16:53

    Je Buddy ^^ :

    anne het klinkt weer helemaal super wat je vertelt over tasmanië, egt veel meegemaakt daar zo te lezen :) maar .. half 6 voor de zonsopgang, er knap om dat vrijwillig te doen maar je houdt er wel mooie foto's van over ^^

  • 26 Maart 2009 - 20:21

    Nel:

    He Anne, Zie net dat je weer zo'n hele lange mail
    hebt gestuurd ga hem morgen lezen want het is net jaarfeest geweest ik moet je de groeten doen van alle clubleiding dikke kus Nel en henk

  • 28 Maart 2009 - 10:46

    Simone:

    Ik vind het wel een leuk verhaal.
    Als ik dit allemaal lees krijg ik ook zin om zoiets mee te maken:) misschien ooit nog!!

    groetjes (K) Simone (clubleiding)

  • 28 Maart 2009 - 23:35

    Bro:

    Yo, klinkt allemaal wel bruut. Wel veel onderweg zeg. Thx voor die kaart btw, zeer gewaardeerd. Greetz, je Broer

  • 31 Maart 2009 - 09:45

    Laurens:

    Een late reactie, maargoed. Ik had nu eens alle tijd om lekker je verhaal te lezen!
    Wat een avonturen beleef je toch! Ben wel jaloers hoor! Zit ik hier op de TU in Delft, btj tentamens doen enzo... Agjah t verschil moet er wezen he!

    Tot snel weer!

    groetjes,
    Laurens

  • 03 April 2009 - 06:22

    Ahron:

    Klinkt goed Anne!

    Hoe kom je gratig het aquarium in in Sydney!!??
    xx

  • 03 April 2009 - 16:38

    Laurie:

    ANNEEEEEEE,
    raaraaaaarara waar ik vandaag de zee in ben gedoken?
    jaaaa in kattuk :D heus waar. het was heerlijk! eindelijk hoef ik niet meer jaloers op jou te zijn, met al dat lekkere weer enzo, nu is het hier ook zover!
    (bij jou kom je vast niet halfbevroren uit het water, en dat je je lichaam niet meer voelt enzo, maar dat geeft niet.)
    een dikke KUS van laurie

  • 04 April 2009 - 20:30

    Gera:

    Ha die Anne, al een beetje reismoe?? Volgens mij ga je nog wel effe door! Spreek je al vloeiend engels met een lekker australisch accent?? Nou hier ik Katwijk is het maar stil zonder jou, maar ga nog maar effe lekker door daar...........

    XXX
    Gera en Ton

  • 08 April 2009 - 19:09

    Amina:

    Hey Anne,

    Leuk om te lezen doet me weer helemaal aan Australie denken. Nu zit ik weer in NL achter mn laptop (nog bedankt by the way)

    Geniet er lekker van en dan kunnen wij van afstand meegenieten van al je avonturen.

    xxx amina

  • 20 April 2009 - 10:45

    Kimberley:

    Hee An,
    Had nog geen tijd om dit verhaaltje van je te lezen, dus vandaar deze 'late' reactie.
    Echt super gaaf allemaal, en die foto op je hyves met die dolfijnen..... SUPER!
    Nou an, ik wacht vol spanning op je volgende verhaal!
    xxx

  • 21 April 2009 - 19:39

    Oma:

    hoi lieve anne eindelijk kan ik weer op internet alles goed met jou hier gaathet prima,je beleeft heel veel daar .nou ik hoop dat ik je gauw weer gezond mag terug zien maar maak nog maar ff plezier en heb maar veel fun nou anne liefs van opa en opa

  • 27 April 2009 - 17:33

    Gera:

    Hai An,
    Alles goed daar?? kom je nog terug naar kattek of blijf je daar hangen???
    hier wordt alles langzaam oranje/roodwitblauw, kattek op z'n best. Kattek is klaar voor t koninginnefeest! Doen we nog een bakkie met Oma??

    Gera

  • 03 Mei 2009 - 18:04

    Coby Schaap:

    Hoi Anne ik heb je site gevonden,leuk hoor.Nou jij beleeft nog al wat,goed zeg,je hebt het zeker al gehoord van 30 april,vreselijk.Ik had niet gedacht dat zo iets in ons land zou kunnen gebeuren.geniet er maar van hoor.Een nichtje van ons heeft ook ongeveer het zelfde gedaan als jij,die zei dat ze jammer genoeg in het verkeerde land geboren was.Nou meid leuk je even een berichtje gestuurd te hebben. Hartelijke groetjes van Co en Wim Schaap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 18242

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: