Te veel om op te noemen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Te veel om op te noemen... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Te veel om op te noemen...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Februari 2009 | Australië, Sydney

Hallo'tjes allemaal

Zo na enige tijd ben ik toch weer op het net te vinden, om weer een nieuw (lang) verhaaltje te plaatsen op m'n site. Aangezien er echt super de luxe veel is gebeurd de afgelopen tijd, zou ik zeggen: ga er eens lekker voor zitten, want eer je klaar bent met het lezen zallen er vast wel heel wat minuutjes voorbij zijn gegaan. Vorige keer had ik tot en met halverwege 30 januari geschreven (zoiets staat me nog bij).. dus ik zal verder gaan en jullie nu niet meer langer ophouden met dit geklets.

zaterdag 30 januari

Nja ik had dus verteld dat we in Makarora waren aangekomen. We verbleven in het hostel genaamd: "Makarora Wildness park". Echt va die lache huisjes waren dat. alsof je in een cowboy park verbleef. 's avonds was er karaoken, en wie ben ik om dan niet eens gek te doen en ook een achterlijk liedje te gaan zingen, zoals vele dat deden. De hele avond is er dus volop (vals) gezongen. Maar we hebben wel heel erg gelachen. Daarna iets te laat naar bed gegaan (2:00).. En tja we moesten er alweer om 7:00 uit omdat we de bus naar Queenstown moesten hebben. Dus ik wil zo m'n bed in stappen, stikt het van de motten, muggen en andere beesten. Pff.. had ik dus net even geen zin in. 't hele huisje was bezaaid met dit soort ontuig. En ja wat moet je dan doen. Nou ik heb daar wel een oplossing op gevonden. Heb gewoon een doek over m'n hoofd gedaan.. m'n dekens helemaal rond me eige gedraaid en toen slapen maar... Vraag niet hoe.. en hoe warm het was (veeeelste warm) Maar ik ben uiteindelijk, dierloos in slaapgevallen.


Zaterdag 31 januari

Poeh poeh om 7:00 ging dus het wekkertje weer; het mooiste clublied ever: QB-clublied hahah..
Maar goed.. Vandaag zijn we naar het centrum van Makarora gereden waar we 3 uur vrije tijd hadden. Heb daar beetje boodschappen voor de komende dagen gedaan. Wat gedronken (jaja water!!) met een paar engelse. Helaas zaten die 3 uur er alweer snel op en moesten we weer die loei hete bus in. Maar vooruit. Met Queenstown in zicht stap je graag zo'n bus in, geloof me. We zijn eerst naar een bungy jump plek geweest (43 meter hoog, eerste bungy jump plek van de wereld).. Heb toen alleen maar even toegekeken. Vet mooie omgeving was het trouwens, dus ook mijn fototoestel heeft weer overuren gemaakt.

Eenmaal aangekomen in Queenstown ben ik als een blok in slaap gevallen op m'n bed. Men wat maakt zo'n busreis je toch verrot zeg.. 's avonds gingen we met een zooitje de bar in, wat natuurlijk zoals elke avond erg gezellig is!! We hebben in de bar met z'n alle eigelijk tennis gekeken, want dat werd op grote schermen getoond. Daarna toch maar m'n bedje opgezocht. Want was nog steeds moe.


Zondag 1 februari

Ook vandaag ging het wekkertje redelijk vroeg 9:00. Heel m'n kamer lag nog in een diepe slaap. Volgens mijwas het voor hun wel laat geworden gister. Want ze hadden allemaal kortingsbonnen voor de theepot (die gevuld wordt met cocktails). Maar goed, vandaag zou een hele zware dag worden voor mij. Ik moest aan school denken en kijken wat ik allemaal nou zou willen doen na m'n avonturen in Australie en Nieuw Zeeland. Heb heel wat uurtjes achter dat verrekte ding gezeten terwijl het buiten iets van 34 graden was. Dus niet echt ideaal dus. Maar was wel even leuk achter internet.. 't eerste uurtje dan. Lekker gesproken met temet heel fam. van der Padt. Was wel ff leuk! Daarna moest het echte werk toch komen. Mailen naar hbo-opleidingen en dat soort zooi. Deze dag was dus niet echt boeiend om hier neer te zetten, want jullie willen volgens mij beetje weten wat voor dingen ik doe (die ik normaal niet in Nederland doe) Dus dit deel zal ik maar even overslaan. Oja wat wel een shok was voor mij.. dat was toen ik m'n bankrekening even ging bekijken.. men ik had alweer teveel geld opgemaakt dan gepland. Hmm.. gaat lekker ben nog niet eens een maand weg en ik geef nu al te veel uit.. nja pech hoor.. ik ga hier gewoon lekker genieten.. Daarvoor ben ik hier uiteindelijk gekomen.

's avonds ben ik uiteraard weer wezen stappen. Was echt super leuk. Heb eerst 2 gasten ontmoet die weer bij Vivian in de klas hebben gezeten. "Wat is de wereld toch weer heerlijk klein zeg". Daarna hebben we met een groepje de finale van de tennis gekeken. Toen dat om een uurtje of 2:00 was afgelopen zijn we nog naar een andere bar gegaan: World Bar. Erg gezellig en 't was opzich wel laat geworden. Maar dat is niet erg...



Maandag 2 februari

Ja hoor.. weer het Quick Boys clublied, dat wil zeggen: Hoppa eruit Anne!!.. zo gezegd zo gedaan. Snel gedouched en ff achter internet gegaan om te een en ander te doen. Ook heb ik vandaag m'n ticket naar Tasmanie geregeld. 26 februari vlieg ik van Melbourne naar Tasmanie. En dan maar voor een weekje, maar dat is wel goed denk. Daarna dacht ik te gaan willen ontbijten, maar deze oelewapper had geen ontbijt meer... oeps helemaal vergeten te kopen. Dus ik snel naar de supermarkt voor wat brood en toen kon ik m'n ontbijt om 12:00 naar binnen werken.

Na het eten ben ik gaan mountainbiken met Mara en Femke. Uiteraard mocht mooie helmpje ook niet ontbreken. Ik kreeg de kleinste fiets (hoera) zoals altijd. Maar het was echt super leuk, gezellig en het uitzicht was uiteraard fantastisch. Aan het einde van de middag nog even in het gras gezeten en beetje aan het water wezen chillen. 's avonds met Femke en Mara heerlijk wat gedronken en chips gegeten omdat het onze laatste avond soort van samen was. Daarna nog even de skyline van Queenstown bekeken samen met Femke. Was echt grappig. Moesten we stuk door het bos enzo.. en uiteraard ging de camera ook weer mee (zoals altijd).

Daarna nog even heerlijk wezen stappen: jaja jongens hier stapje elke avond, maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag het maakt niet uit. Gewoon gaan met die banaan.. pff.. echt zwaar hoor het leven van een backpacker. Ook deze avond was er weer een karaoken avond. Deze keer alleen maar toegekeken en geluisterd. Was al leuk genoeg.


dinsdag 3 februari

Anne, Anne, wake up!!! You are too late... Men wat is er nou weer, dacht ik. Werd helemaal door m'n kamer genootje door elkander geschut. Ik kijk zo op m'n mobiel is het 6:30. Shit!! Dacht ik. Om 6:30 zou de bus namelijk vertrekken naar Milford Sound. Ik snel pratend en met veel lawaai al m'n spullen bij een geraapt. Heel m'n kamer werd daardoor wakker haha.. Oeps.. nja ik zie ze toch nooit meer.. op Mara en Femke na dan. Na goed, snel de bus in en hoppa richting Milford Sound gereden. Vandaar weer een andere buschauffeur na Mambo. Nu had ik Ben (oftewel Tyke). Was super gezellig.

Ik dacht trouwens dat Nederland stikte van de schapen, maar nee hoor Nieuw Zeeland nog veel meer. Waar je ook keek, links, rechts, voor je achter je.. overal van die verrekte beesten liepen er rond. 't is net Nederland, alleen 't enige verschil zijn die mooie bergen die Nieuw Zeeland wel heeft en Holland niet. Ken trouwens geen schaap meer zien. We hebben zelfs een keer een stop moeten maken (of nja langzaam moeten rijden) omdat er een groep van zo'n 1.000 schapen voor ons op de weg zat. We hebben ook nog leuke en mooie stops gemaakt zonder uitzicht van schapen. Alleen ik was natuurlijk weer een lulletje rozenwater van hier tot gunter, want eenmaal op het uitkijkpunt hield m'n camera ermee op. Reden: Batterijen waren leeg.. pff.. nja dan maar goed opslaan op die harde schijf in die kop van me. Daarna zijn we water wezen drinken uit de bergen. Jaja Mark z'n flesje gaat overal bij mee.. en ook zo is hij ook blootgesteld aan het Nieuw Zeelandse bergwater. Daar op 't plekje heb ik ook Kia's gezien. Soort grote papagaaien, was wel lachen.


Pff.. wat gaat de tijd hard mensen. Heb nog 3 minuten dus ik ga afsluiten.. jaja tijd is geld ik weet het. En ga zometeen met iemand eten kopen voor vanavond. Dus ik ga nu echt...

Zal snel het vervolg ervan schrijven.

Jullie horen snel van me.. ik hoop ik ook van jullie

Veel liefs uit Nieuw Zeeland.. (veelste warm op het moment.. pffff... )

  • 12 Februari 2009 - 04:32

    Kimberley:

    nou... .kom op met dat vervolg!!!

  • 12 Februari 2009 - 04:45

    San H:

    Leuk hoor! alleen het stukje over dat kut boerenvolkslied van jullie kon ik minder waarderen:P

  • 12 Februari 2009 - 05:41

    Arenda:

    Kia's????Hahahaha bedoel je nou kea's? De intelligentste vogelsoort die er rondvliegt?
    Of toch zo n autootje?
    Das ook knap als die kunnen vliegen, das waar.

    grrr uit t ouwe Zeeland (veulste koud op dit moment..brrrr...)

  • 12 Februari 2009 - 06:54

    Laurens:

    Ooh oow wat een belevenissen maar weer! Super om weer wat van je te horen en om je af en toe te spreken op msn!
    Aangezien je nu een berichtje hebt geplaatst, betekent dat dat je het bungeejumpen hebt overleefd:P Daar ben ik dan wel weer blij om!

    veel plesier weer!

    groetjes uit Strien!

  • 12 Februari 2009 - 08:39

    Mark:

    anne het klinkt weer gezellig wat je allemaal mee maakt, zelfs het velen stappen;) wat is het leven zwaar van de backpakker zoals je zelfs ook zegt :) ben benieuwt naar het volgende deel

  • 12 Februari 2009 - 09:54

    Mam:

    Ha Anne! lekker goed bezig daar! Als je weer gaat bungi-jumpen, bel dan daarna. Zit ik de hele avond te zenuwen!
    Nou veel lol verder met wie of wat dan ook!
    knuf mam

  • 12 Februari 2009 - 11:37

    Eddd:

    Jij wordt egt verrotte wakker zeg met je wekker!!:P

  • 12 Februari 2009 - 11:59

    Kampie:

    jij heb een verrotte wekkerr:O NIET NORMAAAL!!

    voor de rest egt heel vet;)

  • 12 Februari 2009 - 12:45

    Jantine Van Wijk:

    An meid, ik lees je verhalen elke keer hoor en ik geniet ervan!
    Echt gaaf dat je het zo naar je zin hebt!
    Kijk nog goed uit he, en blijf die verhalen schrijven want ik verheug me steeds weer op de vervolgen!
    Dikke kus van de rest hier allemaal!
    xxx

  • 12 Februari 2009 - 14:10

    Ingeborg:

    Hey An!
    Wat lees ik nu? Klaag je over het moe zijn? Klaar je over de warmte? Je zou 't niet mogen doen!
    Hier koud! Vanmorgen ijzel... Iedereen verlangt hier naar de zomer. Zoiets als waar jij bent :)
    Je hebt vast hele mooie dingen gezien. Maar waar blijven de foto's???
    De meiden gaan over 2 weken hard beginnen aan het jaarfeest met het thema Showbizz. Super leuk! maar Simone gaat stoppen na dit jaar. Ze gaat ook niet mee op kamp. Het is tè veel voor haar en niet verwacht dat het zo veel werk zou zijn... Hmz... De meiden missen je!! En ik natuurlijk ook :)
    Enjoy! Liefs, Ingeborg

  • 13 Februari 2009 - 09:53

    Annemieke:

    hej anne,

    was leuk om je toe straks weer even te spreken.veel plezier nog daar aan de andere kant van de wereld.

    xx Annemieke (gemonde)

  • 13 Februari 2009 - 12:17

    Gera:

    Anne wat een heerlijk reisverhaal!! dat van die beestjes in je kamer/bed herken ik van mijn verre reizen.....tja alles went.

    veel plezier nog

    Gera

  • 14 Februari 2009 - 23:05

    Dynand:

    Cool hoor! Kea's gezien. Waren ze dichtbij? Ik heb ze alleen maar gehoord in de hut vlakbij Lake Te Anau. en Milford Sound: Mooi is het daar he, ik kreeg toen echt zo'n enorme zin om te gaan klimmen!

  • 16 Februari 2009 - 18:33

    Oma:

    Hoe gaat het hier gaat het goed. Gisteren naar je paen ma geweest .Het was stilletjes Nou was lucas ook al weg,(oosterijk) en sander was bij een vriendje ;Mis je wel hoor maar hoop dat je veel lol hebt daar. doei liefs van opa en oma

  • 17 Februari 2009 - 11:35

    Tanja:

    Hee Anne!!

    even een groet vanuit Valkenburg. Hessel zegt regelmatig: Anne is in het vliegtuig.
    Dit laat ik maar zo, ik zal al helemaal niet beginnen over je bungeejump avontuur, snappen ze helemaal niets van...
    Veel plezier down under en doe voorzichtig!! Kan je trouwens alles vinden waar je naar toe moet? Ik bedoel, Nieuw Zeeland is een stuk groter dan Valkenburg en daar had je al moeite mee ;).

    Groetjes,
    Tanja

  • 18 Februari 2009 - 02:07

    René:

    Anneeeeeeeeeeeeeee!

    Kort bloggie ghehehe. Komt al in de buurt van mij..... Klinkt super leuk allemaal in NZ, vooral dat uitgaan elke dag, kijk er nu al naar uit haha. Ik zie ook dat je naar Tassy gaat de 26st. We moeten ff contact houden, ik ben er namelijk nu, een 10-daagse jeep safari tour aan het doen. Nog 4 te gaan (nu een rustdag in Hobart) en daarna ga ik WWOOF'en in Launceston. Ik hoop voor 2/3 weken dus als je in de buurt bent, ring me dan ff!

    X René

  • 19 Februari 2009 - 23:02

    :

    Hey!

    Hoe is het daar nu? Leuk verhaal! Haha ik mis de Nederlandse gerechten;-)

    Have a nice trip!!

    Greets Patty!

  • 20 Februari 2009 - 09:32

    Fenna:

    Dag meisie!! Wat super weer een verhaaltje van je te lezen!! Echt geweldig om het zo te lezen! Als je nou wat van die schapen deze kant op stuurt kennen wij weer wat wolle truien maken tegen die kou hier.... menn word er niet goed van.. Moet volgende winter ook maar gaan overwinteren in new zeeland ofzo! haha!
    Nou meis, have fun en je niet meer verslapen he!!
    Liefs!! xx

  • 20 Februari 2009 - 20:29

    Jannie:

    hoi Anne
    hier de moeder van linda
    wat een leuke verhalen zeg
    fijn dat je zo geniet
    gr en veel liefs jannie van duijn

  • 22 Februari 2009 - 13:23

    Oma:

    Hoi anne hoe gaat het? Hier wel goed.Ja mijn verjaardag is weer achter de rug gelukkig ben er niet zo,n liefhebber van .Bedankt voor de felicitatie'Nou opa nog Nou heel veel plezier in Australie.Liefs van opa en oma

  • 23 Februari 2009 - 14:22

    Jeanine:

    Hé an! Echt leuk die verhalen die je schrijft, ik ben jaloers. Wat een leven wat een leven haha!
    Kom maar snel met het vervolg!!

    Groetjes vanuit het véél te koude Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 18240

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: