Eindelijk in Sydney - Reisverslag uit Katwijk aan den Rijn, Nederland van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Eindelijk in Sydney - Reisverslag uit Katwijk aan den Rijn, Nederland van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Sydney

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Januari 2009 | Nederland, Katwijk aan den Rijn

Zo hallo allemaal,

Hier dan weer eindelijk een berichtje en dus ook weer gelijk een teken van leven... Maar zoals jullie zien ben ik aangekomen in Sydney.

Ik zal even een 3 daags verslag doen.

6 januari.

Opa bracht ons (Marcus, ma en ik) naar het station in Leiden. Toen zijn we met de trein richting Schiphol gegaan. Daaro aangekomen even nog wat gedronken bij Krijn van Joke. Erg gezellig.. Maar ja we moesten toch naar boven. Daar een beetje de groep kenne opserveren. Toen nog even wat gedronken met z'n drie'tjes en daarna afscheid genomen en hoppa het vliegtuig in. Vliegen was wel super lang, maar wel gezellig en leuk.

7 januari

Hong Kong was mijn bestemming voor deze dag. Ik zou hier een hele dag mij moeten vermaken. Was wel grappig. Eerst werden we door zo'n Chinees vrouw'tje opgehaald en zijn we naar een hostel gegaan met de bus. Daar aangekomen lekker gedouched en ff een tukkie gedaan. Daarna een city tour van 5.5 uur gemaakt.. pff wat was dat vermoeiend zeg. Aangezien ik een "arme" backpacker ben zit ik niet te wachten op een tripje naar een super de luxe dure sieradenwinkel (of hoeheet zoiets)... mega dure diamanten ringen, oorbellen en ketingen. Ik weet nog steeds niet wat ik er te zoeken had, maar was wel geinig. We hebben de skyline netjes gefotografeerd en ben even op het Hong Kongse strand geweest. Ook een ervaring apart haha.. Daarna was het alweer tijd om richting de airport te gaan. Daar met alle backpackers wat gegeten en toen rennen naar de gate (want we waren te laat... oeps)... We konden er nog in. Van de 9 uur durende vlucht heb ik 8 uur geslapen, dus niet zoveel boeiends meegemaakt. Zat naast een Chineesje en aangezien die niet zoveel te vertellen had.. ben ik ook maar gaan slapen.

8 januari

We waren rond half 10 ofzo denk geland. Daarna stond er een of andere malloot met een bord te zwaaien van Australian Backpackers. We zijn maar met hem meegegaan. En hebben een rondje gemaakt langs het Opera huis en die beroemde brug. Uiteraard even een groepsfoto en toen op naar 't hostel. Daar de kamers verdeeld, info gekregen en ff geslapen. Ik heb 't hele boekje gelezen.

Mensen super lief en bedankt voor alle leuke, lieve, zorgzame, grappige stukjes. Die zal ik zeker nog wel 100x lezen.. TOP!!!!

Ehm.. na het lezen weer info gekregen en daarna gingen we bbq-en met Kangoeroevlees.. Daarna is iedereen de kroeg ingedoken en ik het internet cafe..

Nou mensen tot zover een berichtje van mij.. mijn tijd zit erop..

Truste allemaal en tot snel.



  • 08 Januari 2009 - 13:25

    Kimberley:

    Hee An!

    Gelukkig heb je het naar je zin daarzo!
    Was het wel te eten dat Kangoeroevlees? Zal vast wel!

    xxx

  • 08 Januari 2009 - 13:28

    Guy En Erna:

    Hoi Anne,

    Fijn om te horen dat je er dan bent, heb je al kangeroe vlees gegeten ( arme beesten)? Het is wel lekker zomer daar, beter als de vries kou hier. Ik ben benieuwd waar je reis nu heen gaat, waar in Australie, als je er alleen erop uit gaat, je hebt vast al veel mooie foto's gemaakt, veel plezier en tot het volgende mailtje,

    Van de okambaatjes uit Meppel

  • 08 Januari 2009 - 13:35

    Marie:

    Wat een eer dat je voor ons naar het internetcafe gaat ipv je vol te zuipen in de kroeg;)

  • 08 Januari 2009 - 13:41

    Eline:

    SCHAT WAT LOOP IK ACHTER!!!
    dat je er al gewoon bent :| shame on me.
    Wat leuk om te lezen allemaal! en ook echt op zijn annes haha. lekkerwijf ben je ook. Geniet ervan meid! leuk om zo op de hoogte te blijven! Hoe smaakt kangoeroe eigenlijk?
    plezier meid!

    Veel liefs

  • 08 Januari 2009 - 13:42

    Nynke:

    anneee!
    wat leuk om je verhaal te lezen!

    Truste allemaal en tot snel -- haha, tot snel?

    ik vind het echt leuk om te horen dat je het er nu al naar je zin hebt. ik zal proberen je verhalen een beetje te volgen.

    veel plezier en een zambiaanse kus!

  • 08 Januari 2009 - 13:45

    Laurens:

    Hey Anne!
    Ik baal enorm dat ik je niet meer gesproken heb voordat je weg ging! Nu maar via deze manier dan... Echt super om te lezen wat je allemaal alweer hebt mee gemaakt! En natuurlijk helemaal op z'n Annes / Kattuks! Haha! Heerlijk! Ik hoop dat je ditmaal even een half jaartje UIT het ziekenhuis blijft en dat alles goed gaat! Ik hou de site goed in de gaten! Heel veel plezier, geniet er van!

    groetjes,
    Laurens

  • 08 Januari 2009 - 13:48

    Sander:

    Nou beviel mijn stukje? Heb je ook de laatste bladzijdes gelezen? Was een creatie van marcus, johan en mij :P

  • 08 Januari 2009 - 13:51

    Henk Em Nel:

    Hoi Anne
    Goed te horen dat je er bent.Heel veel plezier he? Dikke kus

  • 08 Januari 2009 - 13:57

    Annemieke:

    Hej Anne,

    Dat is een tijdje geleden zeg. En dan zie ik nu dat je in Australie zit.
    Heel veel plezier en succes daar.

    xxx Annemieke (van vakantie)

  • 08 Januari 2009 - 13:58

    Josine:

    Hee!

    Zo, Kangaroevlees achter de rug, alleen struisvogel nog!

    Superjammer dat ik je niet snel meer heb gezien voor je naar Downunder ging, maar ik hou je berichtjes in de gaten.. En veel plezier met het opvouw bestek en de Hadex enzo ;)

    Kus, Joos

  • 08 Januari 2009 - 14:09

    Marloes:

    Wahoe an, super!
    Heb je het shirt al aan met die geniale teksten?!!
    xx

  • 08 Januari 2009 - 15:40

    Ankie:

    He Anne!
    Wouw je bent er! Echt super gaaf. Zo ver weg ben ik nog nooit geweest! Enne, niet al te veel van je laten horen he. Geen nieuws is goed nieuws en internetcafes hebben ze overal ;).
    Ankie

  • 08 Januari 2009 - 16:04

    Ronyboy:

    heej meis
    blij dat je het naar je zin hebt zal je verhalen lezen hoor:P veel plezier

    -x-je van mij

  • 08 Januari 2009 - 16:06

    Joerian:

    Aight... daar ben je dan eindelijk!! en Hong Kong lijkt mij idd ook een rare maar gave ervaring.. en ik ben ook wel erg benieuwd of dat kangaroevlees nu te eten was..? Hoe is het tot nu toe in Australie en bevalt de sfeer en de mensen om je heen..? en hoe voel je je nu, zo in australie..? :P

    Kus Joerian

  • 08 Januari 2009 - 16:10

    Marloes V D:

    Super leuk gek! Haha kon jij die chinees niet aan de praat houden dan hee? ;)

  • 08 Januari 2009 - 16:40

    Sanne:

    heej, wat doe je in australie dan? touren of ook andere dingen haha?

    en hoelang blijf je

  • 08 Januari 2009 - 16:47

    Gerdien:

    anne!!
    leuk te lezen dat je veilig bent aangekomen! en wat loop ik alweer achter! ik had zo het goede voornemen om je nog even te bellen!

    ik wens je een hele fijne tijd daar en geniet ervan!

    veel liefs en een echte zambiaanse knuffel

  • 08 Januari 2009 - 16:54

    Mark:

    annnee geniaal dat je het daar naar je zin hept ^_^
    maar kangeroe vlees is best wel een nieuwe ervaring was het een leuke ervaring of was het een nare ervaring ;) maar goed blij dat je iets hebt laten horen we wachten het erg erg af hoe het gaat.

  • 08 Januari 2009 - 17:24

    Leonie:

    He Anne,

    Super dat je het zo naar je zin hebt. Dit is pas het begin.. Was het wat, dat kangaroevlees? Ben benieuwd wat je nog meer mee gaat maken...

    Groetjes Leonie

  • 08 Januari 2009 - 17:59

    Bianca:

    Heejj An!

    Wat leuk om wat van je te horen! Ben blij dat je het naar je zin hebt.. ;) klinkt allemaal very nice.. Nou meid nog veel plezier he..! Keep in touch..

    Liefs,

    Bianca

  • 08 Januari 2009 - 18:09

    Jorieke:

    Heey Anne!!

    Ik vond 't fijn je nog gesproken te hebben. Aan de telefoon klonk je vol enthousiasme en met dat boekje met die aanwijsplaatjes ga jij je helemaal redden;) Ik ben blij dat je goed bent aangekomen! Heb gelachen om opmerkingen in je stukje, lekker op z'n Anne's:D.
    Tot het volgende stukje!
    xx

  • 08 Januari 2009 - 18:17

    Gertjan WS:

    Leuk zeg!
    Veel plezier verder met alles he!
    En tot snel?:P Duurt wel even hoor.
    Tot over een half jaar meer.

    x:)

  • 08 Januari 2009 - 18:36

    Ingeborg:

    Hey An!
    Top, zo'n teken van leven na een lange vliegtuigrit, een lange citytour en veel tukkie's later...! Maar wat je eerst af moet leren, geheghe, is dat Katwijks-schrijftaaltje! 'Kenne'? Nee, meis.. Dat kan echt niet hihi!!

    Hoop dat je een leuke tijd hebt daar! Laat ons weten als je een adres hebt. De meiden willen je graag wat opsturen!!!
    Veel liefs en maak mooie foto's!

    Ingeborg

  • 08 Januari 2009 - 19:23

    Fam. Van Wijk:

    Dag mevrouw van Duyn!

    Super om te lezen dat je veilig en wel daar zit!
    Houd ons aub een beetje op de hoogte van het wel en wee aan de andere kant van de wereld!
    Meid, geniet er lekker van he!
    Dikke kus van de hele familie Van Wijk!!!!!

  • 08 Januari 2009 - 20:40

    Janine:

    heee anne!! zo staan we een drankje te drinken in de stairs en zo zit je aan de bbq down- under!! zo gaaf ik had ook wel gewilt haha:P veel plezier daar toegewenst en geniet er lekker van! blijf je volgen hier op de site groetjes, janine x

  • 08 Januari 2009 - 20:42

    Sharon:

    Hee Anne!

    Volgens mij ga jij het wel naar je zin krijgen de komende 6 maanden als ik het zo hoor ;).

    Doe voorzichtig en ik spreek je snel =D!!!

    Liefs, Sharon.

  • 09 Januari 2009 - 09:20

    Nienke:

    Hoooi,

    Opeens was je voor mij weg. Eigenlijk wist ik dat je in januari zou vertrekken, maar dat is me even voorbij gegaan.
    Helaas hebben we elkaar de afgelopen tijd weinig gesproken en nog steeds elkaar niet kunnen zien.
    Dit maken we hoop ik goed als je weer terug bent, waar we nu niet meer over spreken (terug zijn). Dan wil ik al jou verhalen horen dus redenen genoeg om naar Katwijk te komen.

    Je gaat nu eerst genieten van je reis, wat klinkt dat geweldig allemaal! Gaaf dat je dat bent gaan doen. Ik ga met je verhalen mee genieten... kijk uit naar je volgende bericht.
    Een hele fijne tijd gewenst.
    Het allerbeste!
    Veel plezier!

    Liefs Xx Nienke

  • 09 Januari 2009 - 18:28

    Maaike:

    Hee an!
    ik dacht ik zie je nog wel ff voor vertrek met je ipod.. maar nee hoor, geen anne te bekennen!
    maar hoop in iedergeval dat het gelukt is!

    Ik ga zeker af en toe op je blog kijken!
    ben benieuwd naar je ervaring!

    Kijk uit en geniet ervan!

    xxx
    Maaike

  • 09 Januari 2009 - 22:44

    Ruben Versloot:

    Ha Anne!

    Goed nieuws dat je in Australië zit. Helemaal zonder ernstige bijwerkingen? Laten we hopen dat het zo blijft! Maak er wat van de komende dagen, geniet van elk moment, probeer zoveel mogelijk dingen te bekijken en blijf vooral zo vaak mogelijk een verhaaltje hier schrijven. Ik zal het zeker allemaal blijven volgen. Zeker omdat ik je schrijfstijl altijd superleuk vind, want de stem kan ik er gewoon vanzelf bijhoren.

    xx

  • 09 Januari 2009 - 22:52

    Puck:

    tot over paar weken we smsen nog wel he!!

  • 10 Januari 2009 - 08:54

    Gera En Ton:

    Hai ennie,

    leuk om wat van je te horen!! Hier is t heel koud, schaatstijd.........lekker wintertje dus. Wij gaan nu aan t ontbijt...

    xxxx te en ge

  • 10 Januari 2009 - 15:06

    Je Lieve Broertje:

    Zo Anne ik zie dat je in sydney bent.
    En gaat het daar goed?hier is het erg koud
    bij jou is het zeker warm?
    hier is het zo koud daat je op elk meertje kan schaatsen

    Ik hoop dat snel terug komt!

    O! en Kylian heeft bij me geslapen. dat was leuk!
    Jammer dat jij er niet was:-( en hij heeft ook nog op jou matras geslapen.

    nou ik ga afsluiten want ik ga schaatsen op het meertje achter de Digros

    DOEI


  • 11 Januari 2009 - 13:14

    Esmee:

    Anne!
    echt leuk dat je er al bent. Ik heb je net nog even gesproken! Echt gaaf om je vanuit Australie te spreken. Veel succes met het doorreizen in je eentje,maar dat komt vast goed :)

    xx

  • 12 Januari 2009 - 09:57

    Fenna Geugjes:

    Anne!!!
    Ohh wat leuk om zo je berichtje te lezen!! Ik ben natuurlijk weer eens een van de laatste om een berichtje achter te laten... maar ik hoop dat je me vergeeft! hahah! Nou het klinkt echt allemaal super! En je hebt maar mazzel dat die vent met dat bordje "australian backpackers" ook echt de goede persoon was en niet een of andere freak die jullie gewoon mee wilde lokken! hahaha okee grapje!
    Oh vond het trouwens super leuk om je nog even aan de telefoon hebben gehad vorige week! Want ja, je bent nu al weer bijna een week weg! Woei, time flies!
    Echt... ik wens je héél veel plezier daar! En doe allemaal leuke en gekke nieuwe dingen.. net zoals een kangaroe op de bbq!! haha is dat lekker trouwens?
    Nou... we mailen binnekort weer he!!
    Heel veel liefs en nog veel plezier!!
    <3Fenna

  • 12 Januari 2009 - 12:52

    Greet:

    Ha Anne,ik zit heerlijk van je verhalen te genieten, spannend hoor!
    Hollands nieuws:
    Hier is het ouderwets winter en er wordt zelfs al over de Kagerplassen geschaatst.Al is gisteren de Warmondse koek en zopie tent dwars door het ijs gezakt, haha! Weg met de winst.
    De Friezen zijn natuurlijk ook in de 11-steden-tocht-roes en overal wordt weer erwtensoep gegeten, heerlijk!
    Anne, dit was het weer, veel plezier daar en tot volgende keer.
    Greet.

  • 12 Januari 2009 - 21:34

    Lenneke:

    Hee An!

    Hier een berichtje van je "oud" collega;)!

    Had steeds geen tijd, maar nu toch ff een berichtje.
    Nou.. hoe bevalt het daar?
    T klinkt echt heel leuk!:P

    Ben benieuwd naar foto's :P!

    Liefss!

  • 19 Januari 2009 - 11:02

    Anneclaire:

    heey anne

    wat fijn dat je het nu al naar je zin hebt
    ik kijk elke week even op je site om een beetje bij te blijven

    heel veel plezier en veel indrukken opdoen in dat verre australie fijne reis toegewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Katwijk aan den Rijn

Anne

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 18246

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: