Oostkust: bloedzuigers, krokodillen, dingo's etc. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Oostkust: bloedzuigers, krokodillen, dingo's etc. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Oostkust: bloedzuigers, krokodillen, dingo's etc.

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Mei 2009 | Australië, Cairns

G'day everyone,

Zo hier dan weer eindelijk een berichtje uit het mooie en zonnige Cairns. Ik heb eindelijk weer eens een computer gevonden waar ik al m'n ervaringen weer heerlijk ken uitschrijven op deze site. Gewapend met mijn camera kwam ik hier binnen. Dus m'n camera is een goede back up voor mij om zo af en toe herinneringen op te halen en zo weer met jullie te delen. Nou ga lekker zitten, neem voldoende tijd en geef je ogen de kost aan alle zinnen die hier in dit verslag komen te staan.

27 maart.

Zo daar gingen Linda en ik dan... op naar onze auto die we voor een maand zouden huren. Beetje spannend was het wel, want hoe zou het zijn, zo samen reizen. We kregen in Sydney onze auto dus: een Fort Falcon. Nou wij in die bak zitten. Linda achter het stuur, want die had hier al eerder aan de "verkeerde" kant van de weg gereden. Onze eerste stop was Newcastle. Daar wilde we gaan avondeten. Wij netjes ons "picknick" kleedje uitleggen op het gras, gaat het ineens keihard regen. Hebben wij weer hoor.. Snel rennen naar een overdekt stukje waar een grote groep jongeren en volwassenen zat. Na wat gebabbeld te hebben en ze ons "tips" gegeven te hebben ('t waren allemaal locals) gingen ze zo'n beetje allemaal weg. Toen kwam iemand naar ons toe en zei: waar slapen jullie dan vannacht. Wij natuurlijk heel trots: in ONZE auto... Toen zei een moeder van een van die gasten, die er ook was: In ons huis staan bedden, als jullie willen mogen jullie daar slapen. Nou daar hoefde we niet lang over na te denken. We kwamen terrecht bij de familie Otto. Echt super lieve mensen. We wilde daar 1 nacht slapen, maar dat is een beetje uit de hand gelopen. We hebben er uiteindelijk 3 nachten geslapen en ze hebben ons overal naar toe meegenomen. Zo zijn we wezen snorkelen, zeilen, varen en wezen picknicken. Echt heel leuk en gezellig allemaal.

31 maart

Zo na de familie Otto verlaten te hebben zijn we richting Coffs Harbour gereden. Na een paar touristische spots gezien te hebben kwamen we rond half 7 aan in Coffs Harbour. We hadden al een heel mooi parkeer plekje gevonden bij 't strand, waar we dus konden slapen. Rond 19:00 uur werd ik ineens gebeld door iemand, onbekend nummer. Zegt die meid aan de andere kant van de telefoon: Ja ik woon in Coffs Harbour en ik hoorde dat jullie nog een slaap plek zoeken. Ik kom jullie wel om 20:00 bij de MaC Donalds halen.. ik zo: ok.. echt geen flauw idee wie dat was en hoe ze an m'n nummer kwam, maar oke. Om 20:00 werden we dus opgehaald. Stond er een super enthousiaste meid met haar vriend ons op te wachten. Wij naar hun huis rijden. Leuk huisje. Ze hadden mijn nummer trouwens weer van fam. Otto gekregen omdat ze het geen prettig idee vonden dat wij zomaar langs de kant van de weg in de auto zouden slapen.. Waar contacten wel niet handig voor zijn!!! We kregen van hun de huis sleutel, want zij moesten 's ochtends vroeg weer naar school en zouden later pas terug komen. Echt zo bizar. We hadden het hele huis de volgende dag voor onszelf...

1 april

We zijn, na heerlijk geslapen te hebben bij Clare, toch maar weer de weg op gegaan. Jaja... dit keer zat ik achter het stuur.. haha... zo grappig. had nog nooit gereden aan de verkeerde kant van de weg en ook nog nooit met een automaat. Nja na een rondje gereden te hebben snapte ik het wel..

Echt het regende joh.. niet meer normaal. Ik weet dat het in Nederland ken regenen, maar dit was nog veel erger.. we moesten zelfs stoppen met de auto... want het was te gevaarlijk om de weg op te gaan..

Uiteindelijk kwamen we aan in Ballina (onder Byron Bay) Daar hebben we toen voor het eerst in de auto geslapen. Beetje onwennig, maar erg leuk en grappig.. moet zeggen dat het nog wel goed slaapt ook.. heerlijk 10 uur achter elkaar doorgeslapen.

2 april

Om 8 uur stonden we op en zijn we naar Byron Bay gereden, 't was sinds een paar dagen eindelijk weer is mooi weer. Strak blauwe en veelte warm. We gingen eerst nog niet 't dorp in maar lekker wandelen. Zo hebben we ook op het meest oostelijke puntje van Australie gestaan!! Verder nog een beetje in de bergen gewandeld deze dag.

3 april

Vandaag, je raad het al.. ja weer de hele dag regen regen en nog eens regen. We zijn heel even het centrum van Byron Bay in gegaan. En alle hippies gespot, wat wel lachen was. Daarna zijn we toch maar weer richting het noorden gereden, want geen elk plaatsje is leuk in de regen.

We zagen op een bordje dat er ergens een waterval in de buurt was, dus wij braaf dat bordje volgen. We kwamen toen op een weg, nou in Afrika heb je nog betere wegen. Men, wat een ramp.. heel die auto ging naar z'n galle.. maar goed na gaten van soms 70 cm diep.. en groeve van tientalle cm breed hadden we de top bereikt. Geen hond (en geen mens) te bekennnen.. want welke gek doet dat ook.. het regende nog steeds heel hard, maar koste wat het kost.. wij moesten die waterval zien. Nou die was 50 meter verder op. Was een grote waterval, maar je kon ook de waterval van onder bezichtigen. je moest dan wel 4.5 km lopen.. Nou appeltje eitje toch.. wij heel sportief in de regen lopen, op slippers (!!!!).. nog geen 30 minuten later zaten we onder de bloedzuigers.. Niet 1 of 2.. nee maar stuk of 30 hadden we er beide.. Na die dingen eraf getrokken te hebben, wat natuurlijk temet niet ging.. moesten we weer terug lopen. Want we hadden niet meer zo'n zin "ineens" om nog veel verder te lopen.. onze hele benen zaten onder het bloed.. en elke 10 meter die we liepen, hadden we weer nieuwe bloedzuigers op ons zitten... Dacht je een leuke wandeling te doen.. We hadden helemaal geen bereik of wat dan ook... dus toen maar snel naar de auto.. Snel droge kleren aan doen en die rampzalige weg weer terug rijden. Ondertussen waren de wegen in de bewoonde wereld helemaal overstroomd. Heerlijk, dus niet.. daardoor ging onze trip nog langzamer.. Maar ja.. Altijd blijven lachen... toch?!.. En dat deden we ook maar.. We hebben toen toch maar weer een "tourist drive" gepakt. Dit bracht ons naar mooie bergen (waar ik nu al de naam van ben vergeten... dom dom dom.. )... oh wacht.. ff foto's checken.. Ik zie dat het "Glass House" was (die bergen).. lang leven mijn camera!!! Toen zijn we richting Noosa gereden. Nja we wilde dat.. we hadden alleen de afslag gemist.. dus wij in de middle of now where.. waren we verdwaald.. heerlijk hoor.. en 't werd al donker.. Nja we zagen de lol er wel van in en bleven rijden tot we weer een "normale" weg tegen kwamen. Uiteindelijk kwamen we 's avonds laat aan in Noosa. We hebben snel een broodje naar binnen gepropt en toen zijn we maar gaan slapen. Aangezien het om 18:00 al pikke donker is, omdat het winter is.

4 april

Zo weer een nachtje in de auto doorgebracht. We zijn toen naar een parkeerplaats in het centrum gereden en hebben daar maar beetje mensen zitten kijken en hebben we door de winkelstraat gestruind! Ook hebben we nog even op het strand gezeten, maar ja het was bewolkt en niet zulk mooi weer (geen zon in iedergeval).. maar wel veel surfers!.. Na een dagje in Noosa doorgebracht te hebben gingen we weer een slaap plek zoeken in een van de woonwijken in Noosa.

5 april

Vandaag is het dan zover, we gaan naar Australia Zoo.. de dierentuin van "The Crocodile Hunter" Steve Erwin. Eenmaal in de dierentuin werden we overspoeld met deze legendarische "held". Uiteraard waren er links en rechts, waar je ook keek krokodillen. Was echt allemaal heel erg leuk. Ook hebben we een krokodillen show gezien en de kangoeroe's geaaid, geknuffeld en gefotografeerd, slangen bewonderd, koala's geaaid, kennis gemaakt met vreemde vogels (hele grote). Ook nog naar de olifanten, tijgers en dat soort beesten geweest. Kortom het was een zeer geslaagde dag en zeker de moeite waard om in de dierentuin van Steve te zijn geweest. Die man lijkt hier gewoon nog te leven. Alsof hij nooit is doodgegaan..

6 april

Vandaag weer vroeg ons bedje uit. Nja doen we elke dag al.. jaja rond 6/7 uur zijn we weer op en top fit. Maar ja wat wil je dan, als het dan al heel erg licht is. Vandaag was ons plan om naar Rainbow Beach te rijden. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan. We zijn naar een ander plaatje gereden. We konden daar op een parkeerplaats slapen. Zonder "bang" te zijn dat we gesnapt zouden worden. Want als je "weg getikt" zou worden, dan moet je tussen de 80 en 150 Australische dollars betalen.. dat wil zeggen tussen de 40 en 75 euro.. En dat hebben we liever niet... Maar goed vannacht hoefde we niet bang te zijn om dus weg getikt te worden...

7 april

Om 6:30 stonden we op en om 7:00 stonden we al tot onze knieen in het water.. nee, dit keer niet van de regen, maar gewoon in het water. Ineens kwamen er 2 dolfijnen aan zwemmen, dat was wel lachen. Ze kwamen tot 10/20 cm naar je toe, dat was wel heel gaaf. Gewoon wilde dolfijnen, gratis en voor niets!!..

Na de dolfijnen zijn we naar Rainbow Beach gereden waar we een gratis overnachting zouden hebben in een hostel.. en wat gratis is.. moet je aannemen... toch?!?! In Rainbow Beach regende het weer pijpenstelen (zoals we gewend waren). We hebben niet veel gedaan.. beetje bijgeslapen en alle Ipods, mobiels en batterijen opgeladen..

8-9-10 april

Vandaag gaan we het langverwachte tourtje doen: Fraser Island, grootste zandeiland ter wereld. We hadden een selfdrive tour. Dus dat betekent dat we met een 4WD 3 dagen over dat eiland zouden crossen. in onze auto zaten 8 meiden en 1 jongen. 5 uit Zweden, 1 uit Polen en 1 uit Engeland.. oja en dan wij twee uit Nederland!!! Gelukkig was alle regen die dagen ervoor al gevallen zodat we 3 dagen lang geen regen meer hadden!!!.. Eindelijk..
Tja wat moet ik allemaal over Fraser vertellen.. het is echt zoveel.. we zijn naar dat super heldere meer geweest, Lake McKenzie. Volgens mij is dat een van de helderste meren.. Het was alleen een beetje bewolkt waardoor 't iets minder mooi eruit zag, maar goed je ken niet alles mee hebben natuurlijk!!.. Verder zijn we ook nog naar Eli Creek geweest, het Shipwrack en naar Indian Heads.. Uiteraard hebben we vele dingo's gezien.. De eerste nacht hebben we gekampeerd op een kamping. We hadden toen, al zeg ik hetzelf, een heel mooi tentenkamp gemaakt.. we waren er als groep zijnde heel trots op!!.. De volgende ochtend gingen we alweer vroeg weg, dus moesten we alles weer opbreken.. die nacht erna hebben we doorgebracht bij aboriginals.. En ja ik heb daar didgeridoo leren spelen.. was wel lachen natuurlijk!!!

De dag erna zat er er alweer jammergenoeg op en moesten we weer de ferry nemen naar Rainbow Beach.

11 april

Vanochtend er weer vroeg uit.. (jaja deze vakantieganger kan echt niet uitslapen hier hoor.. ze heeft het maar druk druk en nog eens druk)
Vandaag gingen we surfen!! Na een hele ochtend gesurft te hebben waren we lekker uitgeput en hebben we ons een beetje vermaakt rond het hostel!!

12-13-14-15-16 april

Vanochtend weer wakker geworden in de auto.. Omdat er niet zoveel in Rainbow Beach te beleven was zijn we weer verder gereden naar een volgend plaatsje: Emu Park (volgens mij). Hier hebben we ook weer een nachtje doorgebracht. We hebben ook in een plaatsje (weet alleen niet meer welk plaatsje) Pasen "gevierd".. ons paasontbijt was: crackers met kaas.. de 14e zijn we toen doorgereden naar Airlie Beach waar het uiteraard weer heel hard regende. Hier hebben we niet zo heel veel gedaan, beetje in de auto gezeten rond gereden en verder niet zoveel.. oja wel.. een dag (de 16e) was het wel lekker weer, we hebben toen super lekker weer gehad en hebben de hele dag bij de Lagoon gehangen (een groot zwembad, die voor iedereen toegankelijk is.. Omdat je niet in de zee mag zwemmen ivm de jelly fishes die ze daar hebben (Dodelijk!!!)

17-18-19-20 april

Vandaag, zou onze boot (Anaconda III) vertrekken vanuit de haven van Airlie Beach richting het Great Barrier Reef. Hier hebben we dus de White Sundays gedaan.. We hebben 3 nachten op de boot geslapen, wat erg lache was. We hebben elke dag gesnorkeld. Echt super mooie grote vissen gezien.. 't is eigelijk niet te beschrijven hoe mooi.. Ook heb ik een rog gezien enzo.. vele hebben ook schilpadden gezien, maar die waren volgens mij op vakantie toen ik in 't water lag, want heb er geen een gezien.. ook de haaien (die sommige in onze groep gezien hebben) waren niet aanwezig toen ik in 't water lag te dobberen. Maar ik heb wel super grote vissen gezien, ze waren zooooooo groot.. heb er foto's van gemaakt met m'n onderwater camera die ik van sinterklaas heb gekregen.. (wat een slimme vent is die man toch, hij denkt ook aan alles!!!!). Een maal weer terug in Airlie Beach zijn we nog met de boot gaan stappen, erg gezellig natuurlijk.. We zijn tot en met woensdag 22 april, in Airlie beach gebleven omdat het zo leuk en gezellig was.

22/23 april

Vandaag zijn we toch maar weer richting het noorden gegaan.. We zijn vanaf nu via het binnenland gegaan (wat echt niemand doet).. dus 't was lekker rustig op de weg (we waren de enige.. rustiger ken niet).. we zijn als eerste door Abergowrie State Forest gereden, hier stond echt een super grote boom.. zo groot heb ik hem nog nooit gezien.. ik weet het ik ben erg klein, maar toen ik naast die boom stond voelde ik me al helemaal een kabouter Plop... (foto's volgen nog). Deze dag hebben we eigelijk best wel veel gezien.. heel veel watervallen en meertjes.. mooie boswandelingen gemaakt, kortom lekker actief bezig geweest!!! Heerlijk!!!.. Oja (ik kijk nu weer even de foto's terug) .. we zijn ook nog naar een stukje bos geweest waar een azuurblauw meertje is.. hier hebben we na het checken van wat er in het water zit (geen krokodillen ofzoiets) een lekkere duik erin genomen. Het leek het paradijs wel.. niemand anders was er alleen wij twee.. heb nog nooit zulk water gezien.. wel werden we "aangevallen" door de vissen die daar inzwommen.. we werden gewoon door ze gebeten.. belachelijke vissen die ze zijn..

's avonds gingen we in het bos slapen in de auto.. om ons heen waren honderden kikkers.. we werden gek van ze.. en dan nee niet de kikkers die we in NL kennen, maar 3/4/5 keer zo groot.. haha.. was wel grappig.. ze waren echt overal!!!

24/25 april

Vandaag zouden we weer een aantal watervallen gaan bezichtigen.. We kwamen bij elke waterval weer dezelfde jongens: Kevin en Micheal tegen. Dus toen zijn we maar met z'n vieren gaan verder reizen. We hebben echt door de middel of now where gereden. En toen waren we ineens van de kaart af!! Niet echt praktisch.. aangezien het over een half uurtje donker zou worden. Nou wij in het pikke donker door de bossen en langgestrekte gebieden gereden met z'n vieren.. eenmaal in de bewoonde wereld zijn we met z'n viertjes uit eten geweest omdat Micheal jarig was.. Was wel heel erg gezellig, want in dat dorpje kwamen niet zoveel toeristen..

Oja we hebben die dag ook nog bij een waterval gezwommen.. echt heel gaaf was dat.., maar wel ijs en ijs koud.. Ach ja, je moet toch alles een keer hebben meegemaakt!!!

De 25ste hebben we de auto trouwens in Cairns ingeleverd.. was wel heel erg jammer, want 't was ons huisje.. En nu hadden we niet meer zoveel vrijheid.. als voorheen.. maar goed aan alle leuke dingen komt een eind. Ook aan ons tripje langs de oostkust.

26-27-28-29

Zo eindelijk weer is een echt bed. We zaten in een goed hostel in Cairns: YHA.
We hebben de eerste dagen voornamelijk rond het hostel gehangen, want tja wat wil je dan als je hostel een mooi zwembad heeft en een jacuzzi, dan vermaak je je wel natuurlijk!!.. Verder hebben we niet zoveel gedaan volgens mij.. (ben 't nu alweer kwijt wat ik dus die dagen gedaan heb).. oja wel zijn we wezen stappen een paar keer.. erg gezellig natuurlijk!!!

30 april

KONINGINNEDAG!!!
Tja daarvoor ben ik dus naar Cairns gekomen. Hier zou ik dan Qday gaan vieren. Gelukkig had ik een oranje shirt mee.. en een klompje wat ik als kettinkje omhad (nog bedankt ma!!).. Overdag liep ik dus al in het oranje door 't centrum. Wij op naar de Lagoon.. zien we zo hier en daar nogmeer mensen in het oranje lopen.. NEDERLANDERS!!.. nou na een kort praatje weer doorgelopen. Bij de Lagoon kwamen er steeds meer Nederlanders bij ons zitten, omdat ik een boxje had meegenomen voor m'n Ipod en we uiteraard alleen maar Nederlandse muziek draaide. Aan het eind van de middag liepen we weer terug en daar zaten weer een paar gasten in het oranje aan het bier.. dus wij naar ze toe en weer kwamen er steeds wat mensen bij ons zitten (Nederlanders dan natuurlijk in het oranje) Omdat Linda nog niets had, wat betreft het oranje in de kleren.. zijn we snel opzoek gegaan naar iets geks, wat ze zou kenne antrekken.. na een half uur door 't centrum gestruind te hebben, hadden we uiteindelijk wat gevonden.. een oranje hempje.. en een bloemenketting.. ook ik heb dat toen maar gekocht.. dus m'n andere shirt weggegooid en snel klaargemaakt om de kroeg in te duiken.. Echt het was onwijs gezellig.. in alle kroegen waren er Nederlanders te vinden.. wij zaten in Rhino's. En ik denk dat er iets van 30 Nederlanders waren.. nou wel gezellig dus.. We werden suepr veel aangesproken, was wel grappig.. (Ook hier volgen de foto's nog van).

1 mei

Vandaag hebben we de hele dag zo'n beetje op bed gelegen.. Aangezien Linda een kater had hahah... 's middags beetje niks gedaan. Oja tas ingepakt voor Cape Tribulation (dat we 2 mei zouden gaan doen.. )

2-3-4 mei

7:00 ging de wekker.. pff.. snel spullen gepakt, uitgecheckt en maar wachten tot de bus ons zou ophalen..

Na een halve dag in de bus gezeten te hebben en paar wandelingen tussendoor gemaakt te hebben kwamen we uiteindelijk aan in het Beach House.. Hier waren spinnen waar je u tegen zegt.. groot joh dat die beesten zijn.. soms nog groter dan mijn hand. We sliepen in een houten huisje waar de wilde zwijnen omheen liepen. We mochten niet langs de meertjes lopen, want in de meertjes zouden eventueel krokodillen kunnen zitten.. in de zee mochten we ook niet zwemmen want daar waren jellyfishes... kortom, we konden niet zoveel doen.. en aangezien het ook nog eens regende... We hadden ook een klein foutje gemaakt.. we dachten dat alles All included was.. maar nee je moest overal voor betalen.. dus gingen we elke dag uit eten, omdat er geen supermarkt in de buurt was.. En het was nog niet eens lekker eten.. pff.. ach ja.. we moesten eten, dus we hadden geen keus.. We hebben ons de laatste drie dagen weer helemaal kind gevoelt, want we hebben elke dag 4 op een rij gespeeld hahah.. Dat was wel lache... oja een ook nog monopoly..

4 mei hebben we trouwens wel op de terugweg (naar Cairns) een krokodillentour gedaan.. we zaten in een bootje voor een uurtje.. we hebben vet grote wilde (!!!) krokodillen gezien. was echt gaaf om te zien. Ook hebben we nog slangen gezien, maar meer niet..

eind van de middag kwamen we weer aan in Cairns en hebben we avond gegeten en toen het bedje maar weer eens opgezocht.

5-6 mei

5 mei opzich niet zo heel veel gedaan.. beetje op internet gezeten en m'n ticket naar Darwin geboekt!!! Oja en ik heb ook een bezoekje aan de tandarts gebracht hier... Is het niet de dokter of het ziekenhuis, dan is het wel de tandarts.. pff... maar goed alles is weer goed en wel..

Vandaag, 6 mei, zou ik gaan skydiven.. Dus ik heel vroeg m'n bed uit want zou 7:50 worden opgehaald.. Dus om 7:50 komt het busje aan met de mededeling dat het gecanceld is in Mission Beach (waar ik dus zou gaan skydiven).. Balen.. dit was dus al de 2de keer dat het gecanceld is... het zit ook niet mee.. Dus ik om 8:30 boeken voor Cairns, om hier de skydive te gaan doen.. was dit volgeboekt.. volgens mij willen ze gewoon niet dat ik spring.. Nja de tijd gaat nu wel heel hard en wil het echt heel graag doen.. heb nog een paar opties.. dus we zullen zien.. misschien heb ik in het volgende bericht wel gesprongen..

Zo ik heb weer een up date gedaan.. nog maar 7 weken te gaan en dan kom ik alweer naar huis, wat gaat dat toch hard!! Natuurlijk zal ik tussendoor nog een berichtje plaatsen. Ik ga tenslotte nog de Outback doen, waar ik heel erg naar uit kijk...

Ik ga maar eens stoppen, want ik moet de was nog doen.. Tja dat moet ook gedaan worden, de huishoudelijke dingen.. Daarna even eten koken en dan zien we wel weer...

Jullie horen snel weer wat van me!!

Heel veel liefs uit het zonnige Cairns!!

-----------------------------------------
Anne van Duijn, Woodduck mail 1129
153 Forbes Street
Woolloomooloo
NSW 2011

• 06 Mei 2009 - 06:12

Pa:

Wat een verhaal weer. Laat dat skydiven maar, joh.
    en nog zeven weken? dat is wel heel erg lang ;)

• 06 Mei 2009 - 06:26

Sander H:

Haha leuk verhaal weer An! Ook erg leuk dat er in Australie debielen zijn die Koninginnedag vieren:P
    Ik zie uit naar het volgende bericht, x san

• 06 Mei 2009 - 08:02

Mam:

Ha Anne! gaat lekker zo he! dacht ik gister dat je even hier was!:gaat hier een mobiel af vd loodgieter van QB-lied! ´He die heeft mijn dochter ook, maar die zit in australie!´zeg meid veel plezier en kijk uit
    knuf mam

• 06 Mei 2009 - 09:36

Maaike De V:

Hee an!

Echt leuk om weer een verhaal van je te lezen.
    de tijd gaat indd hard.
    geniet er nog ff van(Y)

xxx

• 06 Mei 2009 - 11:10

Familie Van Wijk:

Anneeeeeeee!

Suuper dat je het zo naar je zin hebt!
    Leuk om al je verhalen steeds zo te lezen...
    Kijk nog goed uit die 7 weken, met al die rare types die daar rondlopen, hihi.

Nou, geniet nog even!
    Liefs, fam. van Wijk

• 06 Mei 2009 - 12:41

Oma:

Hoi Anne wat een avonturen jij toch meemaakt, Ik word er gewoon eng van .Maar ja jij vind alles leuk merk ik ,Ik moet er niet aan denken dat er bloedzuigers op mijn lijf zitten.Ik denk dat ik op slag dood bleef.Hier gaat alles goed je moet van iedereen de groeten hebben en heel veel liefs van opa en mij natuurlijk We houden van je dus doe s.v.p.voorzichtig!!!!!!!!!!!doeg nog heel plezier.

• 06 Mei 2009 - 16:51

Richard:

heeee kattukse backpacker. Hoe istie er mee?! Zo te lezen helemaal geweldig. Gaaf hoor dat je de oostkust met de auto hebt gedaan. Allemaal herkenbare plaatsjes aangedaan. K ben benieuwd naar de foto's. Wel ff plaatsen hoor!
    Skydiven zeker doen hoor!!

Heeeeeeeel veel plezier daar nog, maar dat komt denk zeker goed. Genieten, want het is zo voorbij en veel plezier in de outback....wordt ook zeker geweldig!

Groeten een ex-backpacker uit katwijk en ook de groeten van mijn moeder

• 06 Mei 2009 - 17:27

Maaike P:

Meid!!!

Wat een geweldige verhalen zeg!!!
    Je maakt me wel jaloers hoor:P

Hopelijk kan je nog ergens skydiven, maar aan de andere kant je hebt al zoveel geweldige dingen gedaan....

Nou meid heel veel plezier nog die 7 weekjes en hou me op de hoogte;)

Dikke kus Maaikie

• 06 Mei 2009 - 19:05

Marloes:

He Ann!! Sorry nu geen tijd om je hele verhaal te lezen, hopelijk van de week! Volgensmij heb je je plekje daar helemaal gevonden? :D
    Ann voor dat je het weet ben je al weer thuis dus geniet er van zolang je er nog bent!!
    Het jammere wel is dat je mn examenpart moet missen! :(
    Achja, als je weer thuis ben gaan we echt touren, tenminste als je dan nog auto kunt rijden. Dat mag je daar toch niet haha??

Nou meid tot snel
    Smak X

• 07 Mei 2009 - 10:52

René:

Anneeeeeeeeeeee,

Wat een avonturen weer, heel erg leuk om te lezen. Veel plezier nog deze 7 weekjes maar we spreken elkaar vast nog wel.

X René

• 07 Mei 2009 - 16:45

Maartje:

Heej Anne,

Leuk dat je weer een heel verhaal getypt hebt! Wat een leuke dingen doe je daar allemaal.
    7 weken nog maar, dat gaat snel.

Geniet ervan!
    liefs, Maartje

• 08 Mei 2009 - 07:58

Sharon:

Hee Anne!

Jeetje wat een avonturen hee! Ik ben wel een beetje jaloers hoor. :o
    We hyven, mailen, sms'n gauw weer.

Liefs, Sharon

• 10 Mei 2009 - 19:17

De Verhoefjes:

He Anne, hier weer een berichtje van de buurtjes. Leuk joh, in het gebied waar je nu zit gaan wij ook naartoe ( als we over een paar jaar naar Australie gaan). Mijn neef woont in Airlie Beach, nog gespot ? Nog veel plezier daar en doe voorzichtig hoor ! Groetjes van Gerda en de mannen van de Zonnebloemstraat.

• 13 Mei 2009 - 09:37

Laurens:

Hey Anne,..wat een verhaal ben een uur verder haha:P

Eerst maar eens even mijn excuses dat ik nu pas een berichtje plaats haha.

Maar ik vond het wel heeel leuk om allemaal weer te lezen. Je maakt toch wat mee jij en je moet al honderden foto's hebben die ik allemaal wil zien haha!
    Nog 7 weken... Nou pas ook die 7 weken nog even goed op jezelf en tot het volgende berichtje maar weer!

Groetjes,
    Laurens

• 17 Mei 2009 - 18:40

Rein Ome:

Ha Anne,
    Wat een avontuur....
    Wat een regen,
    Wat een kikkers en krokodillen en vissen en bloedzuigers en ....en ...en
    Dat is dus heel veel.
    Volgens mij heb je het wel naar je zin.
    Ik zie er naar uit naar d verhalen als je weer terug bent in Kattuk.
    r

• 20 Mei 2009 - 10:42

Marjolein:

Heee An, wat een avonturen maak jij mee joh. En die bloedzuigers, ik krijg er gewoon de kriebels van! Ieehh! Hahaha, maar krokodillen, kangaroo's.. het klinkt allemaal onwijs gaaf! Nog heel veel plezier de laatste 5 weken.. En ik ben benieuwd of je nog gaat skydiven (of dat inmiddels al gedaan hebt ;))

Xxx Marjolein