Nieuw Zeeland, here I come!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, here I come!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, here I come!!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Januari 2009 | Australië, Sydney

Zo goeie 's morgens allemaal.

Volgens vele werd het wel weer eens tijd dat ik een berichtje hierop zou plaatsen. Dus ik vroeg m'n bedje uit gegaan en ff een internetcafe opgezocht... Volgens mij loop ik aardig wat achter, dus zal maar gauw beginnen..

Woensdag 14 januari

Vanochtend heerlijk met m'n kamergenootje Femke een boterham met hagelslag (gekregen van de meiden op m'n feestje) gegeten. Was echt heerlijk!!.. Daarna ben ik met Richard beetje de stad in gegaan en beetje door Sydney wezen lopen. Was zeker wel gezellig. 's avonds met hem naar Hillsong geweest.Daarna nog even in 't hostel geweest nagepraat en dag gezegd, want hij zou vrijdag naar Nieuw Zeeland gaan.

Donderdag 15 januari

't wekkertje ging al lekker vroeg, om zo te kenne profiteren van het gratis ontbijt. Na het ontbijt ff de stad ingeweest, waarom tja zou het eigelijk niet meer weten, volgens mij voor gratis internet denk.. daarna ben ik in 't park in gegaan. Daar waren een paar gasten aan het voetballen en ze vroegen of ik ook een balletje wilde mee trappen, nou daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Dus lekker in de brandende zon (het was die dag 41 graden) gevoetbald. Moet je ook een keer hebben meegemaakt toch whaha..

Toen ik terug uit het park kwam belde Rene of ik al plannen had met eten. Had ik dus niet. Wij samen naar de supermarkt om eten te kopen. We hebben dat gekookt en opgegeten: pasta in tomatensaus.

Vandaag kreeg ik een nieuwe kamer toegewezen, omdat er een nieuwe groep mijn kamer in kwam. Nu leg ik in kamer 19. Op deze kamer slapen: 2 mensen uit Chili, 2 uit Zweden, 2 uit Engeland, 1 uit Duitsland.. en dan ik. Super gezellige mensen. Werd gelijk mee uitgevraagd voor 's avonds. Dus heb ik ja gezegd. Leek me wel lache. Dat was het inderdaad.. We gingen met een grote groep uit het hostel stappen. Was de enige Nederlander, dus werd gelijk met m'n engels in het diepe gegooid. Maar heb wel een top avond gehad en nieuwe vrienden gemaakt.

vrijdag 16 januari

Vanochtend om 10:00 had ik een afspraak bij Travellers contact point ofziets. Daar heb ik toen heel m'n reis naar Nieuw Zeeland geboekt. Wordt echt een super gave trip, maar wat een belachelijk groot bedrag heb ik daar tegenaan gegooid zeg. Moest na het boeken toch maar even bijkomen in het park haha.. nee maar 't gaat helemaal goedkomen in NZ. Wat ik precies ga doen en hoe of wat kenne jullie tegen die tijd hiero wel op de site lezen. Anders is het niet meer leuk.

's middags met Miriam (Duitser) in the Botanic Gardens gezeten. Was wel ff gezellig.. ben ook in slaap gevallen, want was opzich wel moe.


zaterdag 17 januari

Zoals gewoonlijk ging vanochtend het wekkertje weer vroeg. Heb toen heerlijk met Timo (werkt bij de receptie) brood met hagelslag gegeten. Was heerlijk!!!!! Daarna mail gecheckt. Had mail gekregen van 't CIOS dat ik daar niet was aangenomen, omdat ik de toelatingstest niet ken doen. En ik mocht hem ook niet in Augustus doen ofzo. Dat was wel even balen, dus moet opzoek naar een andere opleiding.. iemand een idee haha (!!!!)..

's middags ben ik met Rene (NL) en Miriam (Duitsland) naar 't park gegaan. En hebben we daar de rest van de middag doorgebracht denk.

's avonds wilde ik gaan stappen met een zooitje van m'n hostel. Had ik netjes m'n ID bij me. Kom ik nog niet die stomme kroeg in, want had m'n slippers aan :S.. dus kon ik als enige terug. Wel balen, maar niet zo erg, want eenmaal in m'n hostel ging een andere groep naar een andere kroeg en daar kon ik wel in met slippers, maar deed voor de zekerheid toch maar schoenen aan. Was echt lache. Al die Ieren waren lekker lam en maakte de ene na de andere maffe opmerkingen whaha.. geweldig toch?!

zondag 18 januari

Vandaag ben ik naar Hillsong geweest de hele dag. Was echt super indrukwekkend en helemaal top. 's middags beetje rondgelopen in de omgeving en wat eten gekocht in de supermarkt. Heb daar 2 Canadese jongens leren kennen: Chris en Kyle. Ze waren echt zo top. Na hun Aussie avondtuur willen ze naar Europa gaan. En ook Amsterdam erbij pakken. Ze waren alleen bang voor de wallen whaha.. Nou dat heb ik mensen nog nooit horen zeggen. Helaas moesten die gasten om 22:00 uur de bus naar Byron Bay hebben dus ff gedag gezegd en toen ben ik ook hoppa naar m'n hostel gegaan. En daar ff tv gekeken en toen toch maar m'n bedje ingekropen.

maandag 19 januari

Vandaag ben ik de hele dag naar Manly Beach geweest met Miriam. Was wel gezellig. Heb me prima vermaakt. En heb zelfs in de zee gezwommen haha.. geweldig die hoge golven. Er was wel een sterke stroming dus moesten we erg uitkijken. Na het strand even over de boulevard gelopen en winkeltjes bekeken. Op de Ferry terug naar de haven hebben we heerlijk van een muffin genoten in het zonnetje. Eenmaal in het hostel moest ik m'n eten nog maken: Noodles!! en toen heb ik de rest van de avond films gekeken in de tv room.


dinsdag 20 januari

Langleve mijn familie die ik hier heb zitten.. dacht ik een keer uit te slapen wordt ik om 8:10 wakker gebeld door een nicht van m'n oma. Die hier in de Blue Mountains woont. Nou ik was dus gelijk wakker, geen probleem kon ik genieten van 't ontbijt en had ik nog een hele dag voor me. Snel even m'n mail gecheckt en toen vroegen een paar of ik mee wilde naar Bondi Beach. Nou daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Dus hoppa snel spullen gepakt en weer naar strand. Nu een ander strandje. Maar aangezien ik gister zo erg verbrand was. besloot ik maar m'n shirtje aan te houden. en dat was maar goed ook, want de zon was super fel.

Toen we eind van de middag/ begin avond terug kwamen heb ik even eten gemaakt voor me eigen: Noodles... en toen het opgegeten in de tv room. Daar werd voor de zoveelste keer Lord of the Rings afgespeeld. De film ken ik nu wel dromen, maar hij blijft goed!!!.. En aangezien ik vrijdag naar NZ zal gaan is het al helemaal leuk, want dan kom ik langs die plekken..


woensdag 21 januari

Hoppa... weer een dag verder. Vandaag heb ik geen plannen. Dus eerst maar internet cafe opgezocht (gratis).. maar aangezien die zooo traag was. En ik voor een HBO opleiding wilde kijken, heb ik de moed maar opgegeven en ben terug gegaan naar 't hostel. In het hostel besloot ik maar om naar de Botanic Gardens te gaan om daar mijn dagboek bij te werken, aangezien ik zooo erg achter liep. Zo gezegd zo gedaan. hoppa 2 uurtjes later was alles klaar en ben ik terug gegaan naar 't hostel om te koken. 's avonds wilde ik over de Harbour Brige lopen. Maar ja ik was de weg kwijt geraakt haha.. hoe dom ken je zijn. ik overal zoeken, maar nee ik wist echt niet waar ik was in de stad. Dus ik zo: shiiitt.. ik had geen geld op zak, geen kaart.. echt een lulletje-rozenwater voor het leven ben ik ook hea.. maar na 2 uur was ik gelukkig weer vlakbij m'n hostel. De brug heb ik alleen niet gevonden (wel in de verte, maar niet om er op te lopen) dus dan maar morgenavond!!.. Morgenavond ga ik dat met twee Zweedse mensen doen. Dus dat is ff beter dan in m'n eentje haha.. hoop ik..

donderdag 22 januari

Oelala.. morgen vertrek ik alweer naar Nieuw Zeeland. Dus daarom vanochtend snel het internetcafe ingedoken. Was wel weer ff leuk. Veel mensen weer op msn gesproken. FF met thuis gebeld. ook altijd leuk natuurlijk! Verder dit achterlijk lange bericht/verslag zitten typen. Maar het is wel goed geweest voor nu.

Volgende bericht zal ik typen vanuit Nieuw Zeeland

Lieve mensen, top dat jullie alles zo bijhouden en berichten plaatsen. Word er helemaal blij van!!!

Het gaat jullie goed. Voor vele: Succes met tentamens, opdrachten, school.. werk en noem maar op!!

Vanuit een zonnig en warm Sydney,

De Groeten!!!


  • 22 Januari 2009 - 03:23

    Arenda:

    Zo, ik ben weer op de hoogte. Ik merk wel dat je je netjes gedraagd daar :-p
    Kijk uit voor de schapen en veel plezier in het land van the ring!
    xx
    arenda

  • 22 Januari 2009 - 05:57

    Mark:

    zoo dat zijn wel leuke verhalen weer uit het verre oosten:) maar je hebt het wel erg naar je zin en dat is belangrijk toch, en ook vet dat je naar de plekken van LOTR gaat:|
    We bellen binnenkort :D

  • 22 Januari 2009 - 06:09

    Ingeborg:

    Hai An!
    Was jij ook net zo lam als die Ieren? Haha!! :P
    Hoop dat je het leuk vond daar. Het moet fantastisch zijn!
    LOTR in de tvroom? heb je niets beters te doen dan dat kijken? :P
    Leuk dat je er familie hebt zitten!
    Fijne reis! Veel plezier en geniet!
    Liefs

  • 22 Januari 2009 - 07:40

    René:

    "Toen ik terug uit het park kwam belde Rene of ik al plannen had met eten. Had ik dus niet. Wij samen naar de supermarkt om eten te kopen. We hebben dat gekookt en opgegeten: pasta in tomatensaus."

    Ik dacht dat jij mij belde haha, wel de waarheid blijven vertellen he! Dan zeg ik er eerlijk bij dat jij hebt gekookt en ik helemaal niks heb gedan.

  • 22 Januari 2009 - 08:32

    Gert-Jan:

    Zozo, best verhaal in 1x ;)
    Maar veel plezier in NZ;)
    En verpleegkunde blijft een mooi vak hor whaha :D

    kus

  • 22 Januari 2009 - 09:06

    Laurens:

    Hey Anne,

    Wat een verhaal maar weer! En weer helemaal op z'n Anne's, haha! Volgens mij vermaak je je prima en gaat alles voorlopige ook nog goed! Houden zo he! Ook in Nieuw Zeeland!
    Heb je ook al veel foto's gemaakt?
    Tot t volgende berichtje weer!

    groetjes,

    Laurens

  • 22 Januari 2009 - 09:27

    Gerdien:

    lieve anne!
    top dat je het zo naar je zin hebt. heel verhaal om in een keer te lezen.. maar kben er doorheen gekomen:P leest lekker weg:D
    ik ben benieuwd naar je verhalen vanuit NZ

    xx

  • 22 Januari 2009 - 11:26

    Marloes:

    Zo Ann, onze hagelslag raakt maar niet op he?! Of doe je het expres zodat je tegen iedereen kunt zeggen wat voorn een geweldig afscheidscadeau het was? X

  • 22 Januari 2009 - 12:26

    Maaike:

    An, zo te horen heb je het naar je zin!
    Gelukkig maar.
    heel veel plezier in NZ

    Kussies

  • 22 Januari 2009 - 12:56

    Josine:

    An!
    Klinkt allemaal leuk! Wordt gewoon een beetje jaloers ervan!
    Wel balen dat Cios niet doorgaat, maar je vind wel wat anders toch?
    Veel plezier,

    Josine

  • 22 Januari 2009 - 15:07

    Michelle:

    Heeyy Anne!
    Leuk dat je het zo naar je zin heb daar!:)
    Ben echt benieuwd naar je foto's,,lijkt me zo gaaf daar!
    Nou in ieder geval heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en we horen wel weer hoe het is!;)
    Xxxx

  • 22 Januari 2009 - 17:10

    Marjolein:

    heej anne!
    wat gaaf om dit allemaal zo te lezen! blijf ik ook nog op te hoogte!

    nog heel veel plezier daar he!

    groetjes marretje!

  • 22 Januari 2009 - 17:21

    Bobo:

    hai an!

    leuk verhaaltje weer hoor! goed om te horen dat je het naar je zin hebt en al zoveel mensen hebt leren kennen..
    miss komt onze andere kado dan toch van pas :P .. grapje an, weet je toch..
    maar waar blijven de foto's????

    Veel plezier nu in NZ!!

  • 22 Januari 2009 - 19:44

    Maartje:

    Heej Anne!

    Echt een Anne verhaal, gezellig om te lezen :)
    Je laat ons lekker mee genieten.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland.

    liefs, Maartje

  • 23 Januari 2009 - 06:14

    Esmee:

    Haa Anne!
    Wat lees ik nou gevoetbald in de brandende zon? Dat komt me bekend voor! hahah. maar ze hadden daar vast niet zo'n mooi randje om de bal op te leggen als in zambia ahah.
    maar nog heeel veel plezier in nieuwe-zeeland en geniet ervan!

    xxEsmee

  • 23 Januari 2009 - 13:34

    Ankie:

    Zooo al bijna in NZ. Kan je daar de boel lekker onveilig maken :P. Gaat je zeker lukken!

  • 24 Januari 2009 - 07:56

    Mam:

    Ha Anne waar ken jenu de meer mensen in ned. of australie? hoeveel mensen heb je al uitgenodigd? Veel lol en plezier in NZ.knuf mam

  • 24 Januari 2009 - 13:02

    Oma Van Duijn:

    hoi anne hoeissie eindelijk is mijn c.p. weer in orde .Nu weer in nieuw Zeeland las ik. Nou je kan er wat van .We hopen dat je een geweldige tijd hebt daar ,maar dat is je wel toevertrouwd . Hier gaat alles goed .Van Opa moet je natuurlijk ook de groeten hebben.Hij vind het maar niks dat je zo ver weg zit.Nou heel veel lieve groeten van ons en je weet het he: BE CAREFULL.Je oma en opa

  • 24 Januari 2009 - 17:27

    Een Dief:



    Wat is de grootste angst van een kangoeroe? Een zakkenroller.

    groeten sander

  • 25 Januari 2009 - 16:32

    Vivian:

    Hej van Duyntje!

    Ook ik kan niet achter blijven om je ff een berichtje te sturen..
    Echt super leuk om steeds te lezen wat je allemaal doet en uitspookt ;) En al die gave mensen die je ontmoet :D
    Geniet er maar flink van.

    Veel Liefs

  • 27 Januari 2009 - 11:45

    Eddd :

    FFyn dat t goed gaat!!
    Ps. die narre hbbe gewonne zaterdag........

  • 27 Januari 2009 - 11:45

    Oma:

    Hoi Anne kijk uit he voor al dat wild ben je al wat tegengenkomen??? Hier alles goed .Hoop met jou ook.Dag meisje x van opa en oma

  • 28 Januari 2009 - 11:48

    Oma:

    Hoi Anne gaat het nog steeds goed met je?hier alles goed. Gefeliciteerd met je broer(tje) We gaan hem vanmiddag feliciteren en taart eten? Ik denk elke dag an je en hop dat ales goed blijft gaan.Liefs van opa en oma

  • 29 Januari 2009 - 16:57

    Oma:

    Hoi Anne weer een dagje verder Ja gisteren apeltaart gegeten bij je moeder Ales was goed .Andere oma was er ook .Oom peter met de kinderen tante gera en(oom) ton en oom rein.Nou ik hoop dat het met jou ook goed gaat Vermaak je liefs van opa en oma

  • 30 Januari 2009 - 06:08

    Arenda:

    Waar blijven de foto s nou????? Ben nogal visueel ingesteld hoor, wil zien waar ik eventueel ooit misschien wel naar toe zou willen....
    xxx

  • 31 Januari 2009 - 17:56

    Oma:

    Hoi Anne hoe gaat het met je Hier is het nogal koud het vriest ,dus geniet jij maar van het mooie weer.Wij doen wel een dikke jas met sjaal aan . Hier gaat het goed ,We gaan morgenochtend (zondag) bakje doen bij je vader en moeder.We zullen aan je denken,groetjes en liefs van opa en oma

  • 31 Januari 2009 - 19:59

    Jeanine:

    Zo ik ben weer op de hoogte! Zag je op hyves staan, en dacht ik moet toch even kijken op je site.
    zo te lezen heb je het erg naar je zin. Veel plezier in NZ. Ik dacht eigenlijk dat je in Australie zou blijven!

    xx
    Jeanine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 18244

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: