Eerste week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu Eerste week Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Duijn - WaarBenJij.nu

Eerste week Nieuw Zeeland

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Februari 2009 | Australië, Sydney

Zo lieve allemaal,

Hier weer een berichtje. Dit keer niet uit Australie, maar uit het nog verdere Nieuw Zeeland. Vele van jullie zijn denk nu lekker aan het stappen en genieten van zijn of haar zaterdagavond. Terwijl ik alweer zit te genieten van mijn zondagmiddag. Aangezien ik aardig wat heb meegemaakt afgelopen week zal ik gauw 't een en ander hier neerzetten wat mij zoal heeft bezig gehouden afgelopen dagen. Komt 't hoor!!

Vrijdag 23 januari

Oe dat was een super vroege op-staan-ochtend voor mij. 5:00 ging 't wekkertje al af. En aangezien het die vorige avond erg laat was geworden (3:00) had ik maar 2 uurtjes geslapen. Ik snel m'n tas en zooi bij elkaar geraapt, ontbeten en toen hoppa naar 't vliegveld. Ik was zo dood als een weet ik veel wat, dus alles ging een beetje traag. Gelukkig heb ik alles met mij engels gered en zat ik als eerste in het vliegtuig! eind van de middag kwam ik aan in Christchurch. Toen ik me aan het inchecken was, kwam ik Femke en Mara tegen. Ik kende hun al van de eerste week Australie, dus dat was wel leuk.

Zaterdag 24 januari

om 7:45 vertrok de bus al richting Kaikoura. Eenmaal daar aangekomen was het super de luxe warm. Ben daar even aan 't water gaan zitten en beetje zitten lezen in een boekje. Niet wetende dat ik flink, tot heel erg aan het verbranden was.. pff 's avonds was ik zo rood als een kroot en heb daardoor lekker bagger geslapen. Eigelijk niet zoveel gedaan vandaag.. Lag al vroeg op bed (iedereen trouwens van m'n kamer)

Zondag 25 januari

Ook vandaag weer lekker heel vroeg de bus in, op naar 't volgende plaatsje, Picton. Onderweg hebben we Zeeleeuwen en zeehonden gezien, was echt super gaaf om te zien. Uiteraard is het allemaal vast gelegd op foto!! Aan het einde van de dag kwamen we aan op: Old Mac Donalds Farm.. was echt super lache. We sliepen in een tent. Was wel leuk!! 's avonds met de hele groep (die met de bus: Stray meereisde) wezen BBQ-en. Na de BBQ nog lekker zitten lullen met jan en alleman en toen toch maar rond een uurtje of 2:00 m'n slaapzak en tent in gedoken.

Maandag 26 januari

Vandaag lekker uitgeslapen sinds dagen!!.. Werd rond 9:30 m'n tent uitgebrand, jeetje wat was het heet. Na 't ontbijt en een lekkere douche zijn John, Beth, Leonie en ik gaan wandelen in het Abel Tasman park. Super mooie plekken hebben we gezien. Mooie stranden, blauwe zee. John en ik zijn toen naar een soort van grot gezwommen en daar een aantal foto's gemaakt. Was daar super gaaf. Toen we terug kwamen waren Beth en Leonie foetsie dus gingen wij met z'n tweeen naar een volgend strandje lopen. Uiteindelijk die dag 20 km gelopen om m'n slippers en in de bergen, is niet om aan te raden om eerlijk te zijn. Maar zeker wel de moeite waard!!!!

Dinsdag 27 januari

Vandaag weer de bus in.. pff.. word die bus eigelijk toch wel al zat.. maar 't is niet anders.. zo zie ik wel veel.. alhoewel ik wel 80% van de busreis lekker leg te slapen. Vaak zie je links van je bergen... en rechts van je weilanden met schapen... en dat tig uren achter elkaar.. Zo af en toe een stop om Zeehonden te spotten en benen te strekken. Eind van de middag kwamen we in een plaatsje (ben de naam vergeten: schaam, schaam) maar daar waren volgens mij maar 5 huizen en meer niet. Was wel erg gezellig. sliep met 2 duitsers, een japanner en een engelse op de kamer. 's avonds hadden ze een thema avond. Jongens moesten als meisjes gekleed en andersom. Was echt zo lachen. De verkleedkist werd open gedaan en de gekste tenu's kwamen tevoorschijn. Geweldig haha.. Met mascara stoppelbaarden etc. gemaakt en de jongens zagen er ook geweldig uit. De foto's volgen nog.

rond 1:30 ben ik met Femke nog even naar strand gelopen voor de sterrenhemel. Was zo gaaf. Zoveel sterren en de stilte, echt genieten!!! Was dat maar zo in Nederland!!

woensdag 28 januari

Vanochtend heb ik met een paar mensen "bone carving" gedaan. Dat is uit een bot een ketting maken. Echt een souvenier uit Nieuw Zeeland. We zijn er de hele ochtend mee bezig geweest. Echt super leuk om zoiets te maken, maar best nog wel veel werk. Na de bone carving ben ik weer in de bus gestapt opweg naar het beroemde Franz Josef. Daar aangekomen kreeg ik een super mooie "dorm" toegewezen. We sliepen in een soort boomhut. Was echt gaaf. Terwijl de rest allemaal zo'n klein hokje kreeg om in te slapen. Trouwens, het stikt hier van de Nederlanders. Was wel leuk, eidelijk een keer weer lekker Nederlands lullen. Vandaag is het trouwens Sander's verjaardag!!!! Gefeliciteerd broertje. Dus snel de telefoon gepakt en naar huis gebeld om te vertellen waar het cadeau'tje lag dat ik had opgestuurd!!! Daarna ben ik met een paar de bar ingedoken om daar de rest van de avond door te brengen.

donderdag 29 januari

Vanochtend was het eindelijk zover. Zou gaan hiken in de gletsjers van Franz Josef. We kregen een heel tenu van ze aangeboden. Sokken, Schoenen, Spikes, Handschoenen, Muts, Jas, Broek.. we zijn toen de hele dag op 't ijs geweest. Echt super gaaf!!! We zijn door Cliffs gelopen die zo smal waren dat je geen big mama mag zijn. En blauw mensen, woow echt zo blauw heb ik het ijs nog nooit gezien. Uiteraard heb ik voor de nieuwschierige foto's gemaakt die ik er vanmiddag op de site zal zetten!! Link komt nog trouwens.. We hadden een super leuke guide (Rayn). Wij alsmaar liedjes zingen haha geweldig. Van Queen tot Disney songs haha.. Oja we zijn ook nog een beetje verdwaald in de gletsjers was wel grappig.. Nja beetje.. gelukkig had hij na wat heen en weer gewalkie talkie'd de weg terug gevonden en kwamen we weer op 't goede pad. Na 6 uur zat de hike erop en ben ik weer terug gebracht naar het hostel.

Vrijdag 30 januari

Vanochtend moest ik alweer gedag zeggen tegen het plaatsje Franz Josef, want we zouden doorrijden naar Makarora. Onderweg hebben we 2 super vette stops gemaakt. Een bij een waterval en op een plek waar je super blauw (een van de blauwste wateren in NZ) water gezien. Uiteraard heeft mijn camera zijn nodige kliekjes weer opgeslagen.

Ik denk dat ik nu trouwens stop.. heb nog 4 minuten om precies te zijn en dan valt internet uit en dat wil ik niet want dan is mijn verhaal foetsie.. ik zal volgende keer weer verder schrijven en ook foto's plaatsen (jaja ik beloof het elke keer weer, maar ik doe het echt)...

Nou lieve mensen die al m'n verhaaltjes lezen en al helemaal berichtjes plaatsen (echt super leuk!!) smsjes sturen, bellen, krabbelen, mailen etc. top geweldig, word ik helemaal blij van!!!

Veel liefs uit het zonnige Nieuw Zeeland!!







  • 31 Januari 2009 - 23:20

    Pa:

    hoeveel foto's heb je nu al? Kan zeker wek een week vrijnemen straks om ze te bekijken! X

  • 31 Januari 2009 - 23:20

    Pa:

    hoeveel foto's heb je nu al? Kan zeker wek een week vrijnemen straks om ze te bekijken! X

  • 31 Januari 2009 - 23:50

    Sander H:

    Nou An, ik zie dat jij meer beleeft dan wij in het saaie nederland :P Veel plezier, tot de volgende berichten en let op jezelf! xx san

  • 01 Februari 2009 - 06:05

    Arenda:

    Tssss kan wel merken dat je nooit in het "oude" Zeeland geweest bent.
    Daar moet je toch echt eens een keer naar toe. Over stille donkere nachten met heldere luchten gesproken.....heb je niet in Nederland zegt ze..... Pffff hoe leg ik dat nou weer aan je uit?
    Eh ff langzaam dan.
    J i j w o o n t i n d e r a n d s t a d , d a s n i e t h e e l n e d e r l a n d .
    Gaat maar een end weg, zonder eerst heel Nederland gezien te hebben. Duhhhh, zo kun je niet oordelen of het ergens mooier of minder mooi is hoor!
    xxx

  • 01 Februari 2009 - 07:49

    Kimberley:

    Nou an.. ik kijk uit naar de foto's! Gelukkig gaat het goed met je daarzo! xxx Kim

  • 01 Februari 2009 - 08:30

    Maaike:

    Annie!!!

    Wow wat heb jij het daar super zeg, echt onwijs gaaf om dit te horen!
    En natuurlijk kijk ik ook uit naar de foto's!

    Ik was vorige week nog naar de film Australia geweest. So die was echt vet zeg! En natuurlijk moest ik gelijk aan u denken:P!

    Nou meid nog heel veel plezier, geniet ervan!

    Dikke kus

  • 01 Februari 2009 - 09:41

    Gerdien:

    anneee!!:P
    leuk weer wat te lezen van je. veel plezier in NZ!

  • 01 Februari 2009 - 09:47

    Laurie:

    Hoooi lieve Zambia-Anne!
    Wat een verhalen zeg. Wauw! Echt tof dat je zoveel beleeft daar. Ik hoop dat je het zo naar je zin blijft hebben, geniet geniet geniet geniet GENIET ervan. Want wij zitten hier maar saai in Nederland.
    KUSSEN en tot de volgende reunie waar jij ook bij kunt zijn!
    Laurie

  • 01 Februari 2009 - 11:00

    Esmee:

    Ha zambia-voetbalmaatje!
    leuke verhalen daar zeg! ik word al helemaal jaloers ervan als ik dit allemaal zo lees. pff, ik wou dat ik daar was!
    maar echt leuk om te horen dat je het daar zo gaaf hebt, en zet de foto's er maar snel op want nu wordt ik ondertussen dus echt wel heeeeeeeeeel benieuwd!

    anne, geniet ervan. Geniet er heeeeeeel erg van, en geen rare dingen doen he!
    ik spreek je zodra je er weer bent weer!

    xxEsmee

  • 01 Februari 2009 - 14:37

    Buddy Mark:

    anne!!

    dat klinkt echt geweldig wat je er allemaal mee maakt, prachtige stranden en de mooie zee en vooral het warme weer is mooi mee genomen:)
    ik zit met smart te wachten op de wss nu al 100den foto's

    spreken elkaar snel weer:D

  • 01 Februari 2009 - 16:23

    Gert-Jan:

    Helemaal top!
    Maar dus jij gaat een grote speech ed houden met foto's als je thuis komt, wordt dan en zit van urutje of heeeeel veel ;)

  • 01 Februari 2009 - 16:46

    Hoi Anne:

    Heb je verhaal weer gelezen en ik begrijp dat je je best vermaakt ,Die blauwe wateren zou ik ook wel willen zien maar zie ik wel op de foto.s Zijn vanochtend op de koffie geweest We misten je wel hoor, maar we weten dat je het leuk hebt , Nou het is hier avond maar jij moet zo weer opstaan denk ik.liefs van opa en oma

  • 01 Februari 2009 - 19:03

    Dirk Arend:

    Hoi Anne,

    Geniete maid!

  • 01 Februari 2009 - 19:18

    Mam:

    Ha Anne, was gezellig uurtje kletsen gisteren via de skype!Of je tegen over me zat!(was ook zo via de wabcam dan)Zeg meid, ga door met je mooie dagen, laat gauw weer wat horen! knuf mam

  • 02 Februari 2009 - 00:17

    René Tol:

    Heeeeeeeeeey Anne!

    Ik zag dat je een berichtje had achter gelaten op m'n site. Ik moet me schamen, ik wist dat jij ook wat had getikt maar had nog niet de moeite gedaan om het te lezen. Ik heb het ook zo druk! Strand, boekkie lezen, eten en uit gaan, de dag is zo om hahaha.

    Dat klinkt erg goed wat je daar allemaal aan het doen bent. Ik zal alles in m'n geheugen opslaan voor in november als ik ook heen ga. Ben wel erg benieuwd naar je foto's hoor, schiet ers ff op!

    Veel plezier nog en als je F & M nog ziet doe ze dan maar de groeten van me.

    X René

  • 02 Februari 2009 - 07:41

    Erna En Guy:

    genieten van al je verhalen, veel plezier

  • 02 Februari 2009 - 08:21

    Dynand:

    Hoi Anne, Picton is een leuke plaats he, Je kunt daar ook nog heel mooi de Queen Charlotte trail wandelen. Verder kun je vanaf Picton een parachutesprong maken en in Wellington landen. scheelt je dan weer een overtocht met de boot als je naar het noordereiland wil. Daar overigens ook nog een hoop natuur en vulkanische gebieden.

    Neem je tijd om te genieten; laid back is heel erg down under :)

    Sunshine Reggae!
    Dynand

  • 02 Februari 2009 - 11:04

    (tante) El:

    Heej anne,

    wat leuk om al je verhalen te lezen, nou jij hebt het prima naar je zin!!! leuk hoor!!!!

    Groetjes uit een koud katwijk!!

  • 03 Februari 2009 - 18:46

    Marjolein:

    Hee Anne!

    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Ik wist helemaal niet dat je ook naar Nieuw Zeeland zou gaan :D Echt leuk!
    Veel plezier daar! Geniet er lekker van!

    Xxx

  • 04 Februari 2009 - 08:00

    Femke:

    Ja, die sterren waren mooi in Barrytown he? Ik wil er wel weer naar terug... Of in Queenstown. Maar goed, daar heb je nog niet over geschreven! Haha heel veel plezier nog verder in het zuiden en natuurlijk in het noorden straks.
    xx Fem

  • 05 Februari 2009 - 07:42

    Janet:

    lieve an, nogmaals hartstikke bedankt van me vjaardagsverassing:P. ik vond het zo ontzettend lief!!. zo te lezen gaat alles goed met je. ik hou je in de gaten hoor. heeeeel erg veel liefsxxxx

  • 05 Februari 2009 - 11:00

    Nienke:

    Hoooij meis,
    Wat een super verhalen.
    Ik lees ze allemaal.
    Onwijs gaaf dat je dit bent gaan doen.
    Heel veel plezier!!!
    Ik ben benieuwd naar je foto's.
    Liefs, Nienke

  • 05 Februari 2009 - 16:19

    Dionne:

    heey lieve anne..
    hoe is het daar in new sea land?? wij gaan vanavond lekker een hollandse pot eten!!( boerenkool met lekkere spekjes en lekkere worst !!) kom je ook??

    nou doeg en tot schrijfs
    Dionne,Gera en Ton

  • 05 Februari 2009 - 19:03

    Anne :

    hoi anne alles goed met je?? Hier alles ok'.Hier vandaag beetje gesneeuwd Bij jou zeker niet veel plezier.dag kleindochterliefs van opa en oma

  • 07 Februari 2009 - 09:37

    Anne:

    hoi anne zo je ben gelukkig veilig geland.Was zeker onwijs spannend, Dat heb je maar weer gedaan 'STOER hoor.Zou ik nooit durven,maar ik ben hardstikke blij dat je weer met beide benen op de grond staat.liefs van ons en veel plezier opa en oma

  • 10 Februari 2009 - 09:56

    Fenna:

    Sounds like you're having fun girl!!! Goedzo, lekker laid back blijven en genieten van alles dat je doet! Ik ben heel benieuwd naar de foto's en ik vind het super leuk om je afentoe te spreken! Ben stiekem namenlijk wel een beetje jaloers op je hoor! haha
    Heel veel plezier en geniet van het lekkere weer, Nederland is drie keer niks!
    Liefss!

  • 10 Februari 2009 - 12:15

    Oma:

    Hoi Anne Hartelijk gefeliciteerd van ons met je pa zijn veewoon teriezelen 9opa en ik.Maarerjaardag.Zijn gisteren geweest en ik denk dat hij zich redelijk oud voelde Wat moet ik dan wel niet met een zoon van 50 Maar dat valt wel mee hoor.Voel dat niet zo.Gaat het goed met jou ?Wat een enge fotos.We zaten gewoon te griezelen opa en ik.Maar gelukkig is alles goed gegaan,Vond het echt eng. Doeg veel plezier.Liefs van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Okt. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 18243

Voorgaande reizen:

06 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: